مدیرکل دفتر سلامت اجتماعی، اعتیاد و روان وزارت بهداشت گفت: دو کتاب آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای ارائه و توزیع در سالن‌های آرایشی و بدنسازی تهیه شده است.
کد خبر: ۷۲۰۶۱۰

احمد حاجبی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: هرچند آمار دقیقی نداریم، اما شواهد حاکی است که تعداد زیادی از سالن‌های آرایشی در کشور فاقد پروانه رسمی هستند که قاعدتا از تیررس سیستم‌های نظارتی صنفی خود خارج هستند. برآورد ما آن است که بیشتر مشکلات هم احتمالا در مراکزی اتفاق می‌افتد که پروانه رسمی ارائه خدمت ندارند.

وی نسبت به عرضه موادی تحت عنوان مواد بدنسازی و لاغری در باشگاه‌های ورزشی و آرایشگاه‌ها جهت تقویت قوای جسمی و بدنسازی در مردان و همچنین لاغری، جوانسازی و شادابی پوست در زنان هشدار داد و افزود: خطر بروز علائم مصرف مواد محرک در افراد استفاده‌کننده از این مواد وجود دارد.

این مقام مسئول عنوان کرد: در جهت آگاهی بخشی به جمعیت استفاده‌کننده از این مواد، سال گذشته طرح آزمایشی را در سالن‌های ورزشی و آرایشی انجام دادیم که نتایج خوبی به دنبال داشت؛ به این ترتیب که بسته‌های آموزشی را به این سالن‌ها وارد کردیم.

حاجبی اظهار کرد: نگاه ما آن است که با افزایش آگاهی و اصلاح نگرش افراد با این پدیده برخورد کنیم، به همین دلیل هم اقدامات‌مان را از خود سالن‌های ورزشی و آرایشی شروع کردیم؛ زیرا ممکن است کسانی که در این سالن‌ها خدمت ارائه می‌کنند نیز خود به این مساله واقف نباشند و حتی گاهی ناآگاهانه به این مساله دامن می‌زنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها