بزرگ‌ترین جایزه ادبی کشور برای مسابقه شعر امام علی(ع)

مشاور معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران از اختصاص بزرگ‌ترین جایزه ادبی کشور برای مسابقه بین‌المللی شعر امام علی(ع) خبر داد. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالله حسینی روز گذشته در نشست خبری به مناسبت برگزاری مسابقه بین‌المللی شعر امام علی(ع) گفت: جشنواره بزرگ بین‌المللی شعر امام علی(ع) در زمینه سرودن یک شعر فارسی با محوریت امام علی(ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۲۰۰۹۱

او با تاکید بر این‌که این مسابقه به صورت بین‌المللی و با مشارکت تمامی فارسی‌زبانان جهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: پراکندگی ایرانیان در نقاط مختلف جهان و نیز آشنایی بسیاری از کشورهای همسایه نظیر هند، افغانستان، تاجیکستان و پاکستان با زبان فارسی می‌تواند زمینه‌ساز حضور گسترده شاعران فارسی برای سرودن شعری با مضمون واحد شود، زیرا هم‌اکنون فارسی، زبان 300 میلیون نفر در جهان است.

حسینی ادامه داد: هرچند جایزه اختصاص یافته به این جشنواره و مسابقه بزرگ ادبی هنوز به طور قطع مشخص نشده است، اما با توجه به مشارکت بخش خصوصی برای برگزاری این مسابقه بزرگ ادبی و پرداخت تمامی بودجه لازم برای برپایی آن قطعا جایزه اختصاص یافته به آن بزرگ‌ترین جایزه ادبی کشور تاکنون خواهد بود.

او افزود: با توجه به افتتاحیه این مسابقه بزرگ شعر ادبی از عید غدیر امسال در ایوان شمس تا اختتامیه آن در شب میلاد حضرت علی( ع) در یازدهم اردیبهشت ماه سال 94 علاقه‌مندان در سراسر جهان می‌توانند آثار ادبی خود را تا سی‌ام بهمن ماه سال جاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها