حرف اول «سینما اکران» ارتقای فرهنگ احترام به سینماگر و مخاطب است

رونق گیشه سینما با یک برنامه تلویزیونی

اکران فیلم‌های بیضایی در گروه هنر و تجربه

پردیس 12 سالنه کورش یکی از سالن‌های خود را به گروه هنر و تجربه اختصاص داده است و با نمایش فیلم‌های «سفر» و «عمو سیبیلو » ساخته‌های خاطره‌انگیز بهرام بیضایی ساعت 17 روز چهارشنبه این سالن معرفی و افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۷۱۹۶۱۲

به گزارش تسنیم، بهرام بیضایی، کارگردان سینمای ایران سال 1349 فیلم عمو سیبیلو را در کانون پرورش فکری به مدت 27 دقیقه ساخته است. این فیلم روابط یک مرد تنها و پسرهایی است که در اطراف منزل او توپ بازی می‌کنند.

مرد میانسال برای استراحت و کتاب خواندن احتیاج به سکوت دارد و این کودکان با سروصدا و شلوغ بازی‌هایشان آسایش او را سلب می‌کنند. این جنگ و رویارویی با پاره کردن توپ و ریختن آب بر سر بچه‌ها ادامه پیدا می‌کند و در نهایت منجر به آسیب دیدن یکی از بچه‌ها و بستری شدنش در بیمارستان می‌شود. بیضایی با ساخت این فیلم شخصیتی را وارد فرهنگ آن دوران کرد. صادق بهرامی(عمو سیبیلو) و بچه‌های کوی کن بازیگرانش هستند و بیضایی براساس داستان کوتاهی از فریدون هدایت‌پور فیلمنامه این اثر را نوشته است.

«سفر» هم فیلم 33 دقیقه‌ای است که بیضایی سال 1351 آن را ساخته است. در این فیلم کوتاه دو پسر با نام‌های «رضی» و «طالع» سفری را برای پیدا کردن پدر و مادر یکی از آنها آغاز می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها