حادثه در جهان

15 محبوس در ریزش معدن ترکیه

در پی ریزش معدن زغال سنگ در ترکیه 15 کارگر که 13 نفر از آنها تبعه چین بودند، زیر آوار محبوس شدند.
کد خبر: ۷۱۹۲۱۴

این معدن زغال سنگ متعلق به بخش خصوصی ترکیه است و در 250 کیلومتری شمال آنکارا در منطقه آماسرا قرار دارد.

ریزش در این معدن در حالی رخ داد که دو تبعه ترک و 13 تبعه چینی در عمق ده متری در حال حفاری در معدن بودند که ناگهان معدن ریزش کرد و همگی در میان خاک و سنگ گرفتار شدند. گروه‌های امداد و نجات و آتش‌نشانی برای خارج کردن آنها به محل حادثه اعزام شدند، ‌ اما تاکنون موفق به نجات هیچ کدام از آنها نشده‌اند و تلاش‌ها در این زمینه ادامه دارد.‌/ ‌ایرنا

نجات 396 دانش‌آموز چینی در توفان

در پی وقوع توفان آلماگی در کشور چین،396 دانش‌آموز که در سیلاب ناشی از این توفان گرفتار شده بودند، با حضور بموقع امدادگران نجات یافتند.

با وقوع این حادثه و حضور امدادگران در 53 منطقه و شهر در استان یونان چین، آنها توانستند جان افراد بسیاری را که در میان خانه‌های تخریب شده گرفتار شده بودند نجات دهند. در ادامه این عملیات، 500 امدادگر دیگر در یک عملیات نفسگیر موفق شدند 396 دانش‌آموز و آموزگار یک مدرسه متوسطه را که در محاصره سیلاب ناشی از توفان آلماگی گرفتار شده بودند، نجات داده و به مکان‌های امنی منتقل کنند.

بارندگی شدید ناشی از توفان آلماگی، زندگی بیش از 390 هزار نفر از ساکنان چین را به خطر انداخته و معادل 343 میلیون یوآن (86.55 میلیون دلار) به مردم و دو لت خسارات مالی وارد کرده است. امدادگران همچنان در تلاش برای نجات افراد گرفتار شده در روستاها و بخشی از مناطق شهری هستند.‌/‌ واحد مرکزی خبر

مجازات مرگ زن آمریکایی در زندان

زنی که به اتهام قتل کودک 9 ساله‌اش در زندان شهر تگزاس آمریکا به سر می‌برد، روز گذشته با تزریق سم مجازات شد.

این زن که سی و هشت ساله بود، چندی پیش کودکش را شکنجه داده و در خانه حبس کرده بود تا سرانجام او از فرط گرسنگی فوت کرد و عامل جنایت متواری شد.

یکی از همسایه‌ها که متوجه غیبت این زن و بوی نامطبوع از خانه وی شد، با پلیس تماس گرفت و موضوع را گزارش داد.

ماموران با اعزام به خانه مورد نظر و ورود به آنجا متوجه شدند، جسد کودک خردسال در یکی از اتاق‌ها در حالی افتاده بود که طبق شواهد به نظر می‌رسید چنـــد روز از مرگ او می‌گذرد.

جسد کودک به پزشکی قانونی منتقل شد و مادرش به اتهام قتل تحت تعقیب قرار گرفت. با دستگیری متهم او به قتل کودکش اعتراف کرد و روانه زندان شد. مادر سنگدل پس از محاکمه در دادگاهی در یکی از ایالت‌های آمریکا به مرگ محکوم شد و روز گذشته حکم مجازات وی با تزریق سم در زندان به اجرا در آمد.‌/ ‌پایگاه خبری پلیس

آتش به جان جنگل‌های آمریکا افتاد

در پی آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های ایالت اورگان آمریکا ، یک مرد آتش‌افروز دستگیر شد.

این آتش‌سوزی باعث از بین رفتن حدود 150 جریب از جنگل‌های ایالت اورگان شده است. شدت آتش‌سوزی بحدی بود که مسئولان محلی، ده‌ها خانه را تخلیه و ساکنان آنجا را به مناطقی امن منتقل کردند. گروه‌های آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

آنها از طریق عملیات هوایی اقدام به خاموش کردن آتش کردند تا از سرایت آتش به دیگر نقاط جنگل خودداری کنند. این آتش‌سوزی خسارت بسیاری بر جا گذاشته است.

کارشناسان آتش‌نشانی نظر دادند، وقوع این حادثه عمدی بوده است. بنابراین به تحقیقات ادامه دادند و روز گذشته مردی در این رابطه شناسایی و دستگیر شد.

متهم در بازجویی پلیس ادعا کرد، بی‌گناه بوده و اشتباهی دستگیر شده است. با صدور قرار قانونی برای متهم، تحقیقات تکمیلی از او ادامه دارد.‌/ ‌واحد مرکزی خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها