رئیس پلیس راهور با درخواست از دولت و مجلس برای تعیین متولی امداد و نجات جاده‌ای و ایجاد سیستم یکپارچه‌ای در این زمینه گفت: در جاده‌ها سیستم آتش‌نشانی وجود ندارد ‌طوری که بعد از وقوع آتش‌سوزی خودرو در جاده و تماس پلیس، آتش‌نشانان نزدیک‌ترین شهر دست‌کم 20 دقیقه پس از وقوع حادثه در محل حاضر می‌شوند.
کد خبر: ۷۱۸۳۶۰

به گزارش مهر، سردار اسکندر مومنی با اعلام این‌که 70 درصد رانندگان ایرانی از نظر پلیس در رانندگی نمره قبولی می‌گیرند، در مورد افزایش تلفات رانندگی در شهریور گفت: حجم سفر در تابستان دو برابر زمستان است و به دلیل افزایش طول روز، مدت زمان رانندگی و خستگی و خواب‌آلودگی میزان تلفات افزایش می‌یابد و بر این اساس شهریور سال گذشته براساس آمار پزشکی قانونی 2200 نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که این آمار در بهمن 1100 نفر بود.

وی از افزایش هزار تیم گشتی و 5000 نیرو از بخش‌های دیگر نیروی انتظامی به پلیس راهور برای کنترل ترافیک سفرهای پایان شهریور خبر داد و افزود: این نیروها آموزش‌های لازم را دیده‌اند و در استان‌ها براساس حجم فعلی تردد مستقر شده‌اند، ضمن این‌که هم‌اکنون یک سوم به توان پلیس راهور در طرح تابستانی افزوده شده است و خوشبختانه آمار تلفات شهریور تا امروز کاهش نشان می‌دهد.

ثبت تخلفات رانندگی با بالگرد

مومنی با اشاره به استفاده از بالگرد برای کنترل ترافیک جاده‌ها گفت: برای افزایش قدرت تحرک پلیس و رصد نقاط کور و مناطقی که به دوربین ثبت تخلف مجهز نشده‌اند از بالگرد استفاده خواهد شد، ضمن این‌که برخی بالگردهای پلیس قدرت تصویربرداری از تخلفات را دارند و بر همین اساس خودروهای متخلف پس از تصویربرداری از سوی بالگرد اعمال قانون می‌شوند.

مومنی با بیان این‌که هم‌اکنون ده هزار کیلومتر از راه‌های اصلی تحت‌پوشش سامانه‌‌‌های هوشمند است، افزود: براساس هماهنگی با وزارت راه 30 هزار کیلومتر از جاده‌های اصلی کشور شناسایی شده است که طی دو سال آینده به سامانه‌‌های هوشمند مجهز می‌شود.

فرستادن معاینه فنی به در خانه‌ها

رئیس پلیس راهور ناجا با انتقاد از نحوه اعطای معاینه فنی به خودروی شهروندان در برخی مراکز گفت: هم‌اکنون یک میلیون و 200 هزار خودروی فرسوده در کشور تردد می‌کنند که مشاهده شده خودرویی با 40 سال عمر، معاینه فنی دریافت کرده‌اند و گاهی نیز معاینه فنی را به در خانه افراد ارسال می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها