بازرس کل استان مازندران گفت: بررسی پرونده‌های تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی این استان نشان می‌دهد، حدود 97 درصد این اراضی خلاف قانون تغییر کاربری داده‌اند.
کد خبر: ۷۱۷۴۹۸

سیدحسن میری افزود: این پرونده‌ها از سوی اعضای کمیسیونی متشکل از قاضی، نماینده دستگاه مربوط و نماینده استاندار مورد بررسی قرار گرفته است.وی افزود: باید رویکرد انجام وظیفه در برابر قانون را تقویت کنیم، زیرا کار بازرسی تنها دادن تذکرات و هشدار‌های قانونی است.

بازرس کل مازندران با بیان این که «تغییر کاربری غیر اصولی و غیر قانونی از مهم‌ترین مشکلات و تخلف آشکار در این استان است»، گفت: مطالعات بازرسی مازندران نشان می‌دهد که قانون مربوط به تغییر کاربری اراضی در کمیسیون‌های مربوط به درستی اجرا نشده است. وی تاکید کرد: قانون حفظ کاربری اراضی باغی و زراعی مصوب سال 1374 کامل و صحیح است، اما بی‌توجهی به قانون و تغییر کاربری غیر قانونی اراضی کشاورزی از مهم‌ترین تخلفات آشکار کمیسیون‌های مختلف در این حوزه به شمار می‌رود. میری گفت: قانون حفظ کاربری اراضی باغی و زراعی تاکید دارد، آیا یک زمین کاربری زراعی و باغی دارد یا ندارد؛ اگر زمینی کاربری کشاورزی داشته باشد مگر در موارد استثنا به هیچ عنوان قابل تغییر نیست.‌/ ‌ایرنا

لغو تعطیلی پنجشنبه ادارات در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها در این استان از ابتدای مهر ماه خبر داد.

سیدموسی خادمی با بیان این که لغو تعطیلی روز پنجشنبه در کهگیلویه و بویراحمد با هماهنگی شورای اداری صورت گرفته است، اظهار کرد: پس از سه ماه تابستان که روز پنجشنبه هر هفته ادارات این استان تعطیل بود از اول مهر امسال، ساعات کار ادارات به روال سابق برمی‌گردد و پنجشنبه‌ها روز کاری می‌شود. وی هدف از تعطیلی روز پنجشنبه در تابستان امسال در کهگیلویه و بویراحمد را در جهت صرفه‌جویی مصرف انرژی و توسعه گردشگری عنوان کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساعات کاری ادارات در این استان به روال قبل از تیر ماه باز خواهد گشت./ ایلنا

افزایش آهوان در منطقه حفاظت شده بیدوئیه

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بردسیر استان کرمان گفت: فعالیت‌های صورت گرفته در این منطقه نتیجه‌بخش بوده و جمعیت آهو رو به افزایش است.

علی سرخوش افزود: این منطقه از بکرترین مناطق طبیعی استان کرمان و حتی کشور محسوب می‌شود و تدابیر خاص مناطق حفاظت شده به خوبی در بیدوئیه رعایت می‌شود.

وی گفت: مهم‌ترین خصوصیت این منطقه وجود سایت نگهداری آهو در منطقه است به گونه‌ای که یکی از بزرگ‌ترین جمعیت‌های این حیوان زیبا در بردسیر زندگی می‌کنند. فقط در این بازدید حدود 70 راس آهو در بیدوئیه مشاهده شده است و جمعیت این حیوان رو به افزایش است. وی ادامه داد: منطقه حفاظت شده 168 هزار و 33 هکتار وسعت دارد و زیستگاه بسیاری از گونه‌های در معرض خطر جانوری و گیاهی است.

وی گفت: با وجود این فعالیت‌های ثمربخشی در خصوص احیای چشمه‌های منطقه صورت گرفته است و حیات در این منطقه حفاظت شده جاری است./ مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها