135 فعال روسپیگری در فیس بوک شناسایی شدند

خیلی از روسپی ها حالا دیگر خودشان را به زحمت نمی اندازند، سر خیابان نمی ایستند تا به خودروهای عبوری لبخند بزنند و نرخ تعیین کنند. آنها ، بازارشان را می شناسند. می دانند که خیلی از مشتری های شان دیگر حوصله دوردور کردن در خیابان ها را ندارند و به همین خاطر در شبکه های اجتماعی فعال شده اند تا جایی که امروز سردار کمال هادیان فر، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات کشور ( فتا) اعلام کرده 135 صفحه فیسبوکی فعال در بحث روسپیگری از سوی این پلیس شناسایی شده است.
کد خبر: ۷۱۶۴۶۷
135 فعال روسپیگری در فیس بوک شناسایی شدند

برخورد با روسپی ها البته از وظایف پلیس فتا نیست و نیروهای آن، فقط صفحات فعال در این زمینه را شناسایی کرده اند و باقی کار را گذاشته اند به عهده پلیس امنیت .

بیشتر روسپی هایی که پلیس فتا آنها را شناسایی و به پلیس امنیت اخلاقی معرفی کرده است جزو گروهی از زنان خیابانی هستند که در صفحات فیس بوکی عکس های مستهجن شان را به اشتراک گذاشته اند و به شکل واضحی درباره شغل شان حرف زده اند ، نرخ پیشنهادی شان را هم مشخص کرده اند و به مشتری های شان پیشنهاد کرده اند با آنها تماس بگیرند اما باید توجه داشت که پلیس نمی تواند همه انواع روسپی های فضای مجازی را شناسایی کند.

از دیدگاه جامعه شناسی گروهی از روسپی ها برای کسب درآمد دست به روسپیگری می زنند اما شماری از آنها هم « روسپی های اشرافی» هستند. این گروه معمولا برای کسب در آمد تن فروشی نمی کنند اما شرکای جنسی متعدد دارند و مثل گروه اول پی مشتری می گردند. پیدا کردن این گروه از زنان خیابانی بسیار دشوار است چرا که آنها علناً به روسپیگیری شان اعتراف نمی کنند و به راحتی میان مردم عادی پنهان می شوند.

فضای مجازی هم از نظر تقسیم بندی های اجتماعی تفاوتی با دنیای واقعی ندارد و روسپی های اشرافی هم در آن وجود دارند که بدون اشاره به شغل شان یا طلب پول ، با شرکای جنسی مختلف ارتباط دارند. این گروه تا مدت ها، از مشتری به شکل مستقیم پولی نمی خواهند چون یا به حمایت های خاص او نیاز دارند یا به واسطه برخی اختلالات روانی به کارگری جنسی روی آورده اند یا خرده پول قبول نمی کنند و مشغول زمینه چینی برای اخاذی های بزرگ از مشتری های شان هستند.

آسیب های اجتماعی که روسپی های اشرافی سبب می شوند از گروه اول تقریبا همیشه بیشتر و خطرناک تر است چون آنها معمولا زندان نمی روند و آزادانه به فعالیت شان ادامه می دهند در طول دوران کاری شان مشتری های بیشتری را به دام می اندازند.

روسپی های اشرافی، معمولا شغل شان را نمی گویند و اغلب همیشه در لباس غریبه هایی خوش چهره و جذاب به کاربران شبکه های مجازی نزدیک می شوند و برای آنها درخواست دوستی می‌فرستند و با آنها رابطه عاطفی برقرار می کنند و سپس در دنیای واقعی به آنها نزدیک می‌ شوند.

این گروه هم اما جزو همان زنان خیابانی هستند که مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت وقت دولت دهم، اعلام کرد نیمی از جمعیت شان ناقل ویروس ایدز و شمار زیادی شان هم مبتلا به بیماری های مقاربتی غیرقابل درمان هستند. افزایش آمار مبتلایان به بیماری هایی همچون ایدز تنها خطر این گروه نیست آنها علاوه بر این که بنیان خانواده ها را از هم می پاشند بلکه با اشاعه بی بند و باری و پاسخ دادن به نیاز جنسی گروهی از مجردها، تمایل آنها را به ازدواج و تشکیل زندگی خانوادگی از بین می‌برند.

در برخورد با روسپی های اشرافی فعال در فضای مجازی، مسلماً کاری از دست پلیس فتا بر نمی آید و هیچگاه صفحات شان در آمار صفحات شناسایی شده از سوی پلیس فتا، نمی گنجد چون آنها لباس آدم های عادی جامعه را پوشیده اند و هر کدام شاید شغلی دیگر هم برای حفظ ظاهر داشته باشند و بنابر این بهترین راه برای کاهش آسیب های ناشی از آنها، فقط آگاه کردن مردم و هشدار دادن به آنهاست تا باور کنند روسپی ها صرفا کسانی نیستند که علنا به چنین شغلی اعتراف می کنند یا در اولین ارتباط، از شریک جنسی شان پول می خواهند.

مریم یوشی زاده / خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
خلیل
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
۰
۰
منتقدین خودشون یه شب سرشون رو گرسنه زمین بذارن میفهمی چرااین بیچاره ها تن فروشی میكنن.طبق امار فقط سه درصد از زنان تن فروش فقط برای شهوت ارتباط برقرار میكنن و 97% درصد برای شكم گشنه بچه هاشون و شهریه های كمرشكنه دانشگاه به این كار روی میاورند. باید قضیه را از بنیاد حل كرد با جمع كردن چندنفر چیزی درست نمیشود..خدایا مددی
رحیم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
۰
۰
آنها یك آسیب اجتماعی جدی اند باید ساز
مانهای مددكارانه به دادشان برسند وگرنه ..

نیازمندی ها