معاون اول قوه قضائیه در نامه ای به وزیر ارتباطات اعلام کرد:در اجرای دستور ریاست محترم قوه قضائیه حضرت آیت الله آملی ظرف مدت حداکثر یک ماه باید نسبت به فراهم آوری زمینه و بستر فنی مورد نیاز برای مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی موثر شبکه های اجتماعی نظیر واتس آپ، وایبر و تانگو اقدام عاجل صورت پذیرد. در غیر این صورت قوه قضائیه در راستای وظایف ذاتی خود نسبت به مسدودسازی شبکه های اجتماعی دارای محتوای مجرمانه اقدام مقتضی را به عمل خواهد آورد.
کد خبر: ۷۱۹۱۳۹
ضرب​الاجل قوه قضائیه درباره فعالیت واتس آپ، وایبر و تانگو

به گزارش خبرگزاری میزان، متن کامل نامه حجت الاسلام محسنی اژه ای به وزیر ارتباطات بدین شرح است:

جناب آقای دکتر واعظی
وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات


سلام علیکم
نظر به انتشار گسترده محتوای مجرمانه و ارتکا به انواع جرائم علیه عفت و اخلاق اسلامی و امنیت عمومی و ... بالاخص انتشار وسیع مطالبی موهن علیه بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در هفته های اخیر از طریق برخی شبکه های اجتماعی نظیر واتس آپ، وایبر و تانگو که بعضا توسط دولت های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مدیریت فنی و محتوایی می شود و با عنابت به این که علی رغم استمهال سه ماهه جنابعالی و همکاران محترم مبنی بر اعلام آمادگی در خصوص فراهم آوری امکان مسدود سازی و پالایش هوشمند محتوای مجرمانه در شبکه های موصوف و ارائه شبکه های اجتماعی داخلی هم سطح با شبکه های مذکور، مع الاسف تا کنون اقدام موثری به عمل نیامده است.لذا در اجرای دستور ریاست محترم قوه قضائیه حضرت آیت الله آملی ظرف مدت حداکثر یک ماه نسبت به فراهم آوری زمینه و بستر فنی مورد نیاز مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی موثر شبکه های یاد شده اقدام عاجل صورت پذیرد. در غیر این صورت قوه قضائیه در راستای وظایف ذاتی خود نسبت به مسدودسازی شبکه های اجتماعی دارای محتوای مجرمانه اقدام مقتضی به عمل آورده و با متخلفین از دستورات قضایی در هر رده ای طبق قانون برخورد خواهد نمود.

غلامحسین محسنی اژه ای
معاون اول قوه قضائیه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۸
رامین
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
۰
۰
تاریخ گویای همه چیز هست....هیچ چیزی بهتر از تاریخ حق و حقیقت و نشان نمیدهد...زمانهای قدیم كه ابزار ثبت و ضبط ابتدایی و ساده بوده همه چیز تاریخ به ثبت رسیده چه برسه به الان كه با این تكنولوژیها هیچ چیز از قلم نخواهد افتاد...........
نتیجه اخلاقی:
عزیزان ...مسئولان ...دولتمردان گرامی، كاری نكنیم كه وقتی نسلهای اینده تاریخ را ورق میزنند، شرمنده انها شویم.
اوایل دهه هفتاد دستگاه ویدیو یك وسیله جرم محسوب میشد و خرید و فروش آن و كرایه دادن اون جرم بود......الان چی؟؟
هفت شهر عشق را عطار گشت ماهنوز اندر خم یك كوچه ایم
م.ا
United States
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
۰
۰
حالا فرض كنیم این 3تا را مسدود كردن،بیش از 500 نرم افزار مانند اینها وجود داره و روزانه هم اضافه میشن.انها را چه میكنند.فیلتر شكن ها را چه میكنن؟همه فیلتر شكن دارن ...
غلامشیر
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
۰
۰
به كلی اینترنت رو قطع كنید خیال خودتون رو راحت كنید و فقط از راههای دیگر مثل رادیو و تلویزیون و روزنامه ها ومجلات ، ارتباط مردم را با مواردی كه صلاح میدونید، برقرار كنید .نیازی به استفاده از تكنولوژی های پیشرفته نیست
hadi
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
۰
۰
واقعا ازمسئولان تشكر میكنم و هرچه سریعتر انجام پذیرد
م.ج
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
۰
۰
با سلام.بازم دسته قوه قضاییه درد نكنه وگرنه این شبكه ها زندگی خیلی ها رو از این هم كه هست بدتر وبه فرو پاشی میكشیدن...
 بی نام
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
۰
۰
مشكلات باید ریشه ای حل بشن. نه با ....
كریس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
۰
۰
خدا خیرش بده
واقعا جامعه رو داره با سرعت بیشتری این شبكه های مسخره فاسد میكن . ناموس آدم در امنیت نیست . خیلی بده ، آسیب های اجتماعی موجود در جامعه خودش كم بود اینم اومد روش و كلا حاشیه درست كرده برای ناموس آدم . متاهل و مجرد هم نداره . خوش حالم واقعا (این گروه هاشون خیلی بده)
موسوی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
۰
۰
سلام علیكم خداقوت
واقعا لطف بزرگی در حق ملت ایران میكنید.
خدا خیرتون بده ممنون وسپاسگزارم...
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
۰
۰
كاش همه برنامه های چت رو مسدود میكردند ... جا موندند!
این برنامه ها خواسته یا نا خواسته اثرات خیلی سوء روی جوانان و سایر اقشار داره كه باید آسیب شناسی صورت گیرد (علاوه بر توهیناتی كه صورت گرفته)از قوه محترم قضاییه متشكریم.
اشكان
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
۰
۰
سلام
فرهنگ سازی بافیلتر نمیشود
بهتر نیست به خواست و نظرمردم هم توجه كنید ؟
از كجا معلوم عده ای ازافرادی كه میخان اینا فیلتر بشه این مطالبو انتشار نداده باشن ؟!
مردم
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
۰
۰
من مخالفم .... میخوان درآمد مخابرات بابت تماسهای تلفنی اینترنتی خراب نشه ... این حرفها بهونست
علی اصغر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
۰
۰
همه این داستانا واسه افزایش درامد مخابرات و ارتباطات سیار هستش
این برنامه ها را محدود كنید ، برنامه های دیگری هست كه جایگزین میشه
farid
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
۰
۰
دوستان سلام همونجور كه اطلاع دارید خیلی وقت بود خبری از مسدود سازی واتس آپ و وایبرو تانگو نبود ولی وقتی یه مشت شیرمادر نخورده میان در مورد مرد اول انقلاب جمهوری اسلامی ایران بیانیه صادر میكنن یا حرف مفت میزنن انتظار داری قوه قضاییه همینجوری وایسه دست به سینه . دلمون خوش بود به همین چیزها اینا اومدن این كارهارو كردن .به خدا زشته .... انشالله كه چیزی نمیشه. از قوه قضاییه خواهش میكنم هوای جوانان این مرزو بوم رو بیشتر داشته باشند .
farid
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
۰
۰
اصلا این موضوع ربطی به مخابرات نداره بچه ها. ...
علی
Germany
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
۰
۰
با توجه به هدف و برنامه ریزی تولید كنندگان این نوع نرم افزارها كه رصد كردن اطلاعات میباشد و تاثیرات منفی كه در اجتماع و خانواده ها میگذارد و از طرفی تحت الشعاع قرار دادن درآمد یكسری اپراتورهای موبایل و مخابراتی كه، برقراری وتداوم سرویس دهی بهینه آنها به مردم در گرو همین درآمدهای مالی میباشد. فیلتر شدن این نوع نرم افزارهای به اصطلاح رایگان كه رایگان هم نیست و بهایی سنگین تر میگیرند كاری پسندیده میباشد. از توجه مسئولین، علی الخصوص قوه قضائیه و وزارت ارتباطات و فناوری سپاسگزارم.
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
۰
۰
والا مشكلات زیادی هست فكر كنم اونا رو حل كنند بهتر این جای خود.....
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
۰
۰
با سلام و احترام
به نظر من هر چیزی باید به طریقه درست از آن استفاده كرد . وایبر و یا واتس آپ وسیله خیلی خوبی هست برای ارتباطات ولی یك سری از افراد بی شخصیتی هم هستند با متن های توهین آمیز علیه شخصیتهای مهم كشوری ویا علیه كشور اسلامی به كار می برند كه باید با اینگونه افراد به صورت جدی برخورد نمود. مثال همان چاقو می ماند كه با آن میوه هم پوست می گیرند و با آن قتل هم انجام می دهند. باید با افراد متخلّف برخورد جدّی نمود. با قطع كردن وسیله ارتباطی ، نمی توان مشكل را برطرف نمود زیرا راه دیگر برای آن پیدا می شود. با تشكر
م.م
Russian Federation
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
۰
۰
با تحریم و فیلترینگ نمیشه جلوی مردم رو گرفت
هرچه سریع تر بهتر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
۰
۰
خواهشمندم هر چه سریعتر این شبكه ها مسدود شود . زندگی های زیادی به این دلیل از هم پاشیده شده است . اگر توالی نسل می خواهید و ازدواج بهنگام باید این شبكه ها محو شود . اسراییل با بمب بچه های غزه رو نابود كرد و حالا كه زورش به مملكت ما نمیرسه می خواد با راه اندازی این شبكه ها نسل كشی كنه . لطفا ریشه این شبكه ها را بخشكانید .
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
۰
۰
دوستانی كه میگید باعث بی بندو باری میشه چرا نسنجیده یه حرف رو میزنید این برنامه واسه یه قشر خاص ساخته نشده كه این به خود انسان مونده كه چطور استفاده كرد از این بر نامه ها كسی كه بی بندو بار باشه راه دیگه ای پیدا میكنه واسه كاراش ادامه بده ما باید فرهنگ سازی كنیم نه ممنوع كنیم با چاقو هر روز تو كشور ما چند نفر از هم وطن هامون به قتل میرسن ما باید بگیم چاقو یه ابزار غیر مفید هستش باید از سطح شهر و توی خونه ها جمع بشه چون ادم میكشن با اون یا اینكه بیاییم بستر جلوگیری از جرم رو گسترش بدیم و فرهنگ سازی كنیم كسی كه ادم بخاد بكشه چاقو نباشه با یه وسیله دیگه میكشه و كسی هم بخاد از طریق این برنامه ها جرمی مرتكب بشه و بی بندو باری رواج پیدا كنه هر روز به تعداد این بر نامه ها اضافه میشه و هزاران راه دیگه پیدا میكنه مسئولان عزیز كه به فكر صلاح این ملت و جامعه هستین صلاح این ملت به زور و ضرب الاجل به وجود نمیاد
فرانك
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
۰
۰
قبلاً كه زمزمه های مسدود كردن این فناوری ها به گوشم خورده بود كلی برای جامعمون متاسفم شدم كه مرتب باید عقب نگه داشته بشه ، بعد اینكه زمان گذشت و اطلاعاتم رو بیشتر كردم و گوشی اطرافیان (شوهر ، همكار و... ) دیدم به این نتیجه رسیدم كه خیلی خیلی خیلی از افراد فقط برای مقاصد جنسی و بهم زدن كانون خانواده ها اقدام به گذاشتن عكس خصوصی می كنن ، مثلاً شوهر من كه به عنوان مافوق در سازمانی كار می كنه و شماره كارمندای زن یا مردش رو داره بعد از تعویض گوشی و تصمیم گرفتن به داشتن وایبر متوجه شده كه همون خانومی كه تو محل كار با مقنعه و بی آرایشه عكس واضح بی روسری و خصوصی خودش رو برای وایبرش گذاشته، اون موقع بود كه متوجه شدم وایبر و غیره چقدر می تونه زندگی ها رو بهم بزنه ، وقتی چیزی به نام گشت ارشاد تو خیابون به جوونها گیر می ده یكسری از اونها كه كم هم نیستن با عضو شدن تو این برنامه ها هر آنچه می خوان و می تونن به معرض نمایش می گذارن ، خداشاهده عكسهایی دیدم كه فاجعه ، نگید متحجرم و... اینها برای زن خانه تهدید محسوب می شه ، باوركنید واقعیت نه من هزاران نفر مثل من فكر میكنن . قبلاً یه فیس بوك و كلی دم و دستگاه نیاز داشت ، كامپیوتر و... حالا طرف گوشه خونش رو مبل نشسته و داره آدمای ازخدا بیخبرتر از خودش رو با عكسای آنچنانی سیاحت می كنه ، خوب میكنن كه فیلتر می كنن .
آبان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
۰
۰
همه میدونن دلیل مسدود شدن این نرم افزارها كاهش سود آوری شركت های مخابراتی است و لا غیر . كاش برای موارد دیگر هم ضرب العجل صادر میشد.
اهورا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
۰
۰
راه خوبیه
ن
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
۰
۰
فرانك عزیز
برای حفظ همسرتون بهتر نیست تصمیم بگیرین ایشون در منزل بمونن و فقط با شما باشن
آخه خواهر من مردی كه بخواد خیانت كنه هزار ویك راه بلده . توروخدا بیاین از اینكه مرتباً مسئولیت خودمون رو رو دوش شخص دیگه یا چیز دیگه بذاریم دست برداریم و بیایم خودمونو اصلاح كنیم . این تصور كه محدودیت ایجاد كردن میتونه مفید باشه كاملاً اشتباهه و فكر میكنم تاریخ و جامعه هم نشون داده كه نتیجه عكس میده.
من خودم از تانگو استفاده نمیكنم اما تو وایبر با دوستان دبیرستان گروه تشكیل دادیم و اتفاقاً چقدر فاصله هامون كم شده و تو روحیه هامون تاثیر داشته . مهم استفاده با برنامه و مدیریت شده است . آدم بیمار تو همه چیز بیمار . اصلا اسمش روشششششههههه ببببببییییممممااااارررر
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
۰
۰
اقا دمتون گرم فیلتر كنید كه تابعضی ها بفهمن كه یه شخصیت مقدس رو مسخره كردن این چیزا رو هم داره.
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
۰
۰
بیاین اسیب شناسی كنیم اینارو بستیم فیلتر كردیم اینترنت رو قطع كردیم... نشد كه نشد پدر مادر همسر گرامی اینو ببندن درست نمیشه از خودمون بپرسیم كه چرا بچهامون همسرامون اینقدر مشتاق داشتن همچین برنامه هایی هستن ایا كوتاهی و كمبود از طرف خودمون نبوده ؟ایا با تحریم این نرم افزارها همه چیز روبراه میشه؟ایا فكر نمیكنیم قرن 21 شده و بجای سركوب این مسائل باید اخلاق رو رواج بدیم...فیلتر راهكار اساسی نیست
amir
United States
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
۰
۰
اخه چرا ... اینقد ایرانی بدبختن اونی كه ناموسش با واتس اپ خراب میشه اون كلا سست عنصر با روزنامه هم میشه مخشو زد
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
۰
۰
وقتی یه نهالی ضعیفه، اون رو توی مسیر باد نمیزارند تا خودش از پس خودش بربیاد، دورش حصار میكشند و یا توی گلخونه ازش نگهداری میكنند. لازمه تا مسئولین بجای برخودرهای چكشی، هوشمندانه و دلسوزانه اطلاع رسانی كنند و در موازات اون با متخلفین برخورد كنند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها