ادامه سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم یمن

در ادامه سرکوب جنبش اعتراضی مسالمت‌آمیز مردم یمن از سوی دولت این کشور، ده نفر در حمله پلیس در صنعا کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند؛ این در حالی است که هزاران نفر از مناطق مختلف صنعا به سوی این منطقه در حرکتند.
کد خبر: ۷۱۵۴۲۵

به گزارش واحد مرکزی خبر، خشونت پلیس یمن در کشتار مردم این کشور به اندازه‌ای بود که حتی شبکه الجزیره هم که در انعکاس اخبار یمن به حمایت از دولت این کشور شهرت دارد، مجبور به اذعان شد و اعلام کرد نیروهای امنیتی یمن به سمت تظاهرکنندگان در صنعا گلوله‌های جنگی شلیک می‌کنند.

براساس این گزارش، نیروهای امنیتی یمن اجساد شهدا و نیز مجروحان تیراندازی دیروز در صنعا را از بیمارستان‌های پایتخت این کشور جمع‌آوری می‌کنند. هدف از بازداشت مجروحان و جمع‌آوری اجساد شهدا، پنهان کردن وسعت کشتار دیروز در صنعاست.

سرتیپ عبدالحکیم القحفه یک مسئول امنیتی وزارت کشور یمن، مزدوران سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس را مسئول کشتار دیروز در صنعا دانست.

در همین حال، حمدی بکاری، خبرنگار الجزیره در پاسخ به مجری الجزیره که در تلاش بود القا کند برخی از تظاهرکنندگان مسلح بودند، گفت: حقیقتا این تظاهرات مسالمت‌آمیز بود و افراد مسلحی از گروه الحوثی دیده نشد.

شبکه الجزیره از پخش تصاویر کشته‌ها یا زخمی‌ها خودداری و تلاش می‌کند تظاهرکنندگان را عامل وضع پیش آمده معرفی کند.

انصارالله: کشتار مردم عمر دولت را کوتاه کرد

در همین حال سخنگوی جنبش انصارالله گفت: آنچه در صنعا روی داد، اقدامی جنایتکارانه از سوی دولت است. وی از رئیس‌جمهور این کشور خواست بسرعت در برابر تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان در صنعا موضعگیری کند.

عبدالسلام با بیان این‌که جنبش انصارالله گزینه‌های لازم را برای دفاع از تظاهرکنندگان بررسی می‌کند، افزود: دولت با این کشتار در حال نوشتن آخرین سطور عمر خود است و حمایت‌های خارجی از دولت یمن سودی نخواهد داشت.

سخنگوی انصارالله درباره احتمال مشارکت افراد مسلح داعش یا تکفیری‌ها در حمله به تظاهرکنندگان در صنعا گفت: دولت به بسیاری از نیروهای تکفیری و القاعده اجازه داده تا وارد پایتخت یمن شوند. سازمان‌های امنیتی از این افراد حمایت می‌کنند و سلاح در اختیار آنها قرار دادند، اما در نهایت دولت کنونی مسئول این اقدامات است.

مردم یمن از سه هفته پیش جنبش اعتراضی و مسالمت‌آمیز خود را بر ضد دولت این کشور آغاز کردند که رهبری این حرکت گسترده مردمی را جنبش انصارالله برعهده دارد. جلوگیری از دخالت خارجی در یمن، مبارزه با فساد حاکم بر دولت، کاهش سریع قیمت سوخت و افزایش سهم قبایل در حکومت، خواست معترضان یمنی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها