jamejamonline
سلامت عمومی کد خبر: ۷۱۵۲۸۹   ۱۸ شهريور ۱۳۹۳  |  ۱۸:۱۵

همیشه در مواقعی که دچار خستگی شده اید باید سریعا این خستگی را رفع کنیم تا مبادا این خستگی میزان سلامت کاری شما را کاهش دهد.

آسان‌ترین راههای رفع خستگی

افزوده شدن به خستگی باعث کم شدن توان کاری شما خواهد شد و عواقب مختلفی را به همراه خود دارد.

یک استراحت 2 ثانیه ای: این روزها بیشتر کارها توسط کامپیوتر انجام می شود و گاهی ممکن است تا ساعت ها پشت کامپیوتر نشسته و با کیبورد و ماوس کار انجام دهید. در این مواقع دست ها و عضلات شما بسیار منقبض می شوند. برای رفع خستگی دست ها در این شرایط می توانید یک استراحت دو ثانیه ای داشته باشید.

برای این استراحت تنها کافی است تا دست ها خود را آزاد نگه دارید و آن ها را آویزان کنید. این کار باعث می شود تا عضلات دست ها باز شده و استراحت کنند. این کار را می توانید هر چند دقیقه انجام دهید تا از ایجاد درد در عضلاتتان جلوگیری شود.

نفس عمیق بکشید: در هنگام کار کردن معمولا تند یا خیلی آرام نفس می کشند اما باید به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است هر چند ساعت و در هنگامی که احساس خستگی می کنید نفس عمیق نیز بکشید. نفس عمیق باید طوری باشد که به وسیله دیاگرام انجام شود. نفس عمیق باعث می شود تا خون به تمام نقاط بدن شما برسد و مقداری نیزاکسیژن به عضلات می رسد.

کوتاه قدم بزنید: اگر در بعدازظهرها احساس خستگی می کنید و انرژی خود را از دست داده اید به جای اینکه قهوه یا چای بنوشید بهتر است تا حداقل 10 دقیقه پیاده روی داشته باشید. تحقیقات نشان می دهد که قدم زدن می تواند انرژی را به بدن شما بازگرداند و همچنین پزشکان توصیه می کنند که پس از ورزش یک غذای کم چرب کوچک نیز بخورید تا مغز شما نیز انرژی بیشتری بگیرد.

پروتئین بخورید: اگر به دنبال آن هستید تا یک روز کاری خوب را داشته باشید و کمتر خسته شوید، متخصصین به شما توصیه می کنند تا در هنگام صبحانه مقداری از پروتئین مصرف کنید. برای مثال خوردن لوبیا، کره بادام زمینی، پنیر خامه ای و آجیل به شما کمک می کند تا در طول روزانرژی بیشتری برای کار کردن داشته باشید.

جنب و جوش: جنب و جوش داشتن در هنگام کار کردن بسیار مهم است. این جنب و جوش به معنای شلوغ کردن و تکان خوردن های اضافی نیست. تنها کافی است تا در حالی که نشسته اید مقداری شانه های خود را بالا و پایین کنید یا پاهای خود را در حالت های دایره ای تکان دهید. این کار ها باعث می شوند تا عضلات شما مقداری تحرک داشته باشند و تنها به یک صورت ثابت نمانند. (باشگاه خبرنگاران)

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
شرایط شکننده کرونا

شرایط شکننده کرونا

پس از ۲۳۴روز سرانجام دیروز‌‌ آمار فوتی‌ های ناشی از کرونا‌ دو رقمی شد و به عدد ۹۷ رسید؛ عددی که اولین‌بار در تاریخ ۲۴ اسفند ۹۸ و در نخستین روزهای التهاب‌آور کرونا نیز به ثبت رسیده بود.

واکسیناسیون، هنجار جامعه امروز

واکسیناسیون، هنجار جامعه امروز

مدتی است بحث‌هایی درباره واکسینه شدن اجباری ‌‌و اعمال برخی محدودیت‌ها برای افرادی که واکسن تزریق نمی‌کنند مطرح می‌شود؛ موضوعی که می‌توان از جنبه‌های متفاوتی به آن نگاه کرد.‌

گفتگو

بیشتر
نبرد با هپاتیت در بارداری

رئیس انجمن متخصصین زنان، زایمان و مامایی ایران می‌گوید دوره بارداری مادر مبتلا به هپاتیت ویروسی B در صورتی كه كبدش خیلی گرفتار نباشد، به‌خوبی طی می‌شود

نبرد با هپاتیت در بارداری

پیشنهاد سردبیر

بیشتر
قرنطینه بدون تنش

نبود مهارت گفت‌وگو و کاهش آستانه تحمل ، قرنطینه خانگی را برای برخی خانواده‌ها مشکل کرده است

قرنطینه بدون تنش

نیازمندی ها