داعش دومین سرباز لبنانی را سر برید

منابع وابسته به تروریست‌های داعش عکس‌هایی منتشر کردند که نشان می‌دهد یک سرباز دیگر لبنانی توسط این گروه سر بریده شده است. این اتفاق بازتاب گسترده‌ای در لبنان داشته و خشم مردم این کشور را برانگیخته است.
کد خبر: ۷۱۴۴۲۷

به گزارش ایسنا و به نقل از بی.بی.سی، تروریست‌های داعش پیش از این نیز مدعی شده بودند یک سرباز لبنانی را سر بریدند و آزمایش دی‌.ان‌.ای این ادعای آنها را تائید کرد. ماه گذشته بیش از 20 سرباز لبنانی در پی درگیری با جبهه النصره و داعش در شهر عرسال لبنان، به اسارت تروریست‌ها درآمدند.

داعش گفته بود قصد دارد سربازان لبنانی گروگان گرفته ‌شده را با شماری از اعضایش که در لبنان زندانی هستند، معاوضه کند.

مقام‌های لبنانی مذاکره برای معاوضه را رد کردند، اما گفته می‌شود قطر برای آزادی گروگان‌ها میانجیگری می‌کنــد. شـبه‌نظامیان داعش تهدید کرده‌اند اگر به خواسته‌هایشان عمل نشود، هر سه روز یک سرباز لبنانی را سر می‌برند. نام سربازان قربانی در لبنان به ترتیب علی السید و عباس مدلج اعلام شده است.

به‌دنبال این جنایت، نهاد المشنوق، وزیر کشور لبنان سفرش به کشور قطر را لغو کرد. به گزارش ایرنا، المشنوق قرار بود دیروز برای شرکت در جلسه کمیته‌ای متشکل از وزیران برخی کشورهای عرب به قطر سفر کند. رسانه‌های لبنانی خبر دادند که شامگاه شنبه درگیری‌های شدیدی با استفاده از توپخانه و موشک در وادی‌الرعیان بلندی‌های عرسال در شرق لبنان و نزدیک مرزهای سوریه شروع شده است.

منابع خبری گفته‌اند که این درگیری‌ها بین ارتش سوریه و نیروهای حزب‌الله از یک‌سو با عناصر مسلح گروه‌های تکفیری تروریستی داعش و جبهه النصره رخ داده است.

مردم لبنان از شمال تا جنوب و برخی مناطق بیروت از جمله بخش جنوبی این شهر در اعتراض به ادامه جنایات گروه‌های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره و بریدن سر نظامیان ربوده شده و در حمایت از ارتش با آتش زدن لاستیک خودروها بیشتر خیابان‌های اصلی را مسدود کردند. معترضان خشمگین همچنین جاده اصلی بین شهرک اللبوه در منطقه بقاع با شهرک عرسال را بستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها