کنسول اکس باکس وان به سیستم آموزش زبان مجهز شد

اکس باکس، معلم زبان شما می‌شود

برترین مترجم‌های صوتی

همه‌جا به زبان خودتان صحبت کنید

امروزه تبلیغات آموزش زبان انگلیسی، فرانسه و ... در سایت‌های مختلف، روزنامه‌ها و هر رسانه‌ تبلیغاتی دیگر که فکرش را بکنید به وفور دیده می‌شود. این تبلیغات فراوان نشانه‌ آن است که روابط بین‌الملل، سفرهای خارج از کشور و حتی داشتن مهمان‌های خارجی یکی از مهم‌ترین نیازهای کاربران برای یادگیری یک زبان رایج بین‌المللی برای برقراری راحت ارتباط در این شرایط است.
کد خبر: ۷۱۴۴۱۳
همه‌جا به زبان خودتان صحبت کنید

دیکشنری‌ها و مترجم‌های متنی همچون سرویس ترجمه گوگل در بسیاری از مکاتبات می‌توانند مشکلات کاربران را رفع کنند، اما گاهی ممکن است شما در یک کشور خارجی باشید یا همان‌طور که پیشتر نیز اشاره کردیم پذیرای یک مهمان خارجی در منزل یا محل کار خود باشید، در این شرایط نمی‌توانید از دیکشنری‌ها و مترجم‌های متنی کمک بگیرید، چرا که ‌باید با مخاطب یا مخاطبان خود مکالمه کنید. نداشتن مهارت مکالمه به یک زبان خارجی محدود به صدها یا هزار نفر نیست و همین تعداد بالای کاربران موجب شده است نرم‌افزارهای متعددی برای رفع این مشکل طراحی شود.

مترجم‌های همراه

آیا می‌دانید آی‌فون شما می‌تواند همچون یک مترجم جیبی مکالمات شما را برایتان ترجمه کند و حتی آنها را به زبان موردنظرتان برگردانده و پخش کند؟ به‌عنوان مثال فرض کنید شما قادر به مکالمه به زبان انگلیسی هستید، اما برای یک سفر تجاری به چین سفر کرده‌اید. شما می‌توانید به کمک آی‌فون خود مکالمات موردنظرتان را به انگلیسی انجام دهید و منتظر بمانید آی‌فون شما جملات را پس از ترجمه به صورت صوتی و به زبان چینی برای مخاطبتان پخش کند.

نرم‌افزارهای متعددی این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد که ما قصد داریم مجموعه‌ای از بهترین‌ها را در این زمینه معرفی کنیم.

iTranslate Voice

قیمت: 5.98 دلار

نرم‌افزار قدرتمند iTranslate Voice یکی از بهترین مترجم‌های صوتی با پشتیبانی از 42 زبان مختلف برای ترجمه صوتی در لحظه است. شما می‌توانید به‌کمک این نرم‌افزار براحتی به زبان مبدا (زبان موردنظر خود) صحبت کنید تا نرم‌افزار به‌طور خودکار پس از عملیات ترجمه، صحبت‌های شما را به زبان مقصد پخش کند.

نرم‌افزار بالا جزو بهترین برنامه‌های سال 2012 و 2013 بوده و قادر است متون موردنظرتان را نیز ترجمه و پخش کند.

از دیگر امکانات بسیار جالب در این برنامه قابلیتی با عنوان AirTranslate است. شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت با دیگر کاربرانی که نرم‌افزار را روی دستگاه خود نصب کرده‌اند به گفت‌وگوی متنی بپردازید. البته تفاوت این نرم‌افزار با دیگر برنامه‌های پیام‌رسان این است که شما به زبان خودتان متن را می‌فرستید و متن‌های دریافتی از فرد مقابل نیز به زبان شما به‌نمایش درمی‌آید. همچنین فرد مقابل نیز به زبان خودش متن را می‌نویسد، اما متن‌های شما را نیز به زبان خودش مشاهده می‌کند. برای مثال چنانچه شما به زبان انگلیسی برای یک نفرمتنی را بنویسید و او به زبان آلمانی پاسخ را برای شما تایپ کند، متن شما به زبان آلمانی در دستگاه او به‌نمایش درمی‌آید و متن پاسخ او نیز به زبان انگلیسی برای شما نمایش داده می‌شود.

برای مشاهده فهرست زبان‌های پشتیبانی شده با این نرم‌افزار و دریافت نسخه‌ای از آن می‌توانید به این لینک‌ها مراجعه کنید:

http://itranslatevoice.com/languages.html

http://goo.gl/I5CrbZ

Google Translate

(رایگان)

نرم‌افزار Google Translate بهترین انتخاب رایگان به‌شمار می‌رود. این نرم‌افزار از 80 زبان مختلف در بخش ترجمه متن پشتیبانی می‌کند و بسیاری از این زبان‌ها نیز در بخش ترجمه صوتی قابل استفاده‌اند. متاسفانه در این نرم‌افزار نیز نمی‌توانید به فارسی صحبت کنید تا عملیات ترجمه صورت گیرد، اما می‌توانید با نوشتن به زبان فارسی، ترجمه‌ متن را به‌صورت صوتی در هر زبان دیگری دریافت کنید و همچنین با صحبت کردن به زبان‌های رایج همچون انگلیسی از قابلیت ترجمه‌ صوتی به زبان‌های دیگر بهره‌مند شوید.

در این نرم‌افزار می‌توانید متن موردنظرتان را تایپ کرده، صحبت کنید یا حتی به‌صورت دستنویس آن را وارد کنید! قابلیت دستنویس در این نرم‌افزار می‌تواند برای خواندن بسیاری از متون مفید باشد. برای مثال ممکن است قصد داشته باشید یک کلمه‌ چینی به‌نمایش درآمده روی تابلوی مغازه‌ای را ترجمه کنید. شما می‌توانید با ترسیم کلمه در بخش دستنویس، معنای کلمه‌ موردنظر را مشاهده کنید.

همچنین ویژگی بسیار مفید دیگری که در این نرم‌افزار گنجانده شده پشتیبانی از متون از پیش‌تعریف شده است. به‌عنوان مثال، چنانچه شما به زبان انگلیسی یا دیگر زبان‌ها تسلط ندارید، می‌توانید پیش از سفر مجموعه‌ای از مهم‌ترین عبارات برای مکالمات روزمره را در نرم‌افزار ثبت کنید و هنگام سفر آنها را به زبان موردنظرتان ترجمه و پخش کنید.

http://goo.gl/K0lxRZ

iTranslate

(رایگان)

این نرم‌افزار از سوی سازندگان نرم‌افزار iTranslate Voice طراحی شده است. این نسخه مانند نرم‌افزار گوگل از 80 زبان پشتیبانی می‌کند، ولی محدودیت‌هایی از جمله نمایش تبلیغات و پشتیبانی نکردن از دریافت متن به‌صورت صوتی را دارد.

در این نرم‌افزار می‌توانید متن موردنظرتان را به‌صورت تایپی یا دستنویس وارد کنید و عملیات ترجمه به 80 زبان را به‌صورت صوتی تحویل بگیرید.

از ویژگی‌های مهم این نرم‌افزار پشتیبانی بسیار مناسب در بخش دستنویس و تکمیل خودکار متون وارد شده با توجه به رایج‌ترین جملات است. به‌عنوان مثال چنانچه قصد داشته باشید یک متن در رابطه با احوال‌پرسی را وارد کنید با تایپ کردن چند کلمه ابتدایی آن جملاتی در همان رابطه به‌صورت صحیح و کامل در اختیار شما قرار می‌گیرد که نه تنها عملیات تایپ را سریع‌تر می‌کند، بلکه اشتباهات احتمالی شما در تایپ جمله را نیز کاهش می‌دهد.

http://goo.gl/p5wxTk

iVoice Translator Pro

قیمت: 0.99 دلار

این نرم‌افزار با پشتیبانی از 30 زبان، یک مترجم دوطرفه به‌شمار می‌رود. شما می‌توانید مطلب موردنظرتان را به زبان مبدا صحبت کنید تا عملیات ترجمه و پخش به زبان مقصد صورت گیرد. در ادامه مخاطب شما نیز می‌تواند پاسختان را به زبان خودش صحبت کند و شما پاسخ ارائه شده را در زبان خودتان به‌صورت تایپ شده مشاهده کنید.

از ویژگی‌های خوب این نرم‌افزار پشتیبانی از کتابچه جملات رایج در موضوعات مختلف مانند: سفر، هتل، حمل‌ونقل داخلی، مشاهدات، عملیات بانکی، محاورات روزمره، رستوران و ... است که شما را قادر می‌سازد براحتی با انتخاب جملات موجود، منظورتان را بیان کنید.

http://goo.gl/oQlYRT

4Pixter Scanner OCR

قیمت: 2.9 دلار

این نرم‌افزار برخلاف دیگر نرم‌افزارهای معرفی شده یک مترجم صوتی نیست، اما شما را قادر می‌سازد تا متون چاپی را از روی کتاب، مجله، بروشور و کاتالوگ اسکن کرده و آنها را به زبان موردنظرتان ترجمه کنید. پس چنانچه به بازدید از یک نمایشگاه خارجی رفته‌اید و کاتالوگ محصولات یا خدمات را در زبانی غیر از زبان‌هایی که به آن آشنایی دارید دریافت کرده‌اید، جای نگرانی وجود ندارد. با استفاده از این برنامه می‌توانید براحتی متون مورد نظر را اسکن و ترجمه آن را به زبان موردنظرتان مشاهده کنید. این نرم‌افزار از 32 زبان پشتیبانی می‌کند.

http://goo.gl/L8Qj5J

مریم محمد بیکی فراهانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها