معاون وزیر آموزش و پرورش تشریح کرد

جزییات هدایت تحصیلی دانش آموزان

هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، نظام‌مند می‌شود

مشاور معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با بیان این که بیش از پنج میلیون دانش‌آموز در مقاطع متوسطه اول و دوم تحصیل می‌کنند، گفت: قرار است یک نظام جامع برای هدایت تحصیلی با تولی‌گری معاونت پرورشی، تدوین شود.
کد خبر: ۷۱۴۰۲۸

یدالله توکلی در گفت‌وگو با فارس با تاکید بر این که افزایش پوشش تحصیلی در صدر برنامه‌ها قرار دارد، افزود: افزایش پوشش تحصیلی متوسطه اول در همه مناطق در دستور کار قرار دارد در حالی که این پوشش در این مقطع، در سال تحصیلی 93 ـ 92، 85.2 درصد بوده است. این در حالی است که پوشش تحصیلی در دوره دوم متوسطه 77.5 درصد است که در این دوره دختران بویژه در مناطق روستایی به دلیل ازدواج و پسران به دلیل اشتغال ممکن است تحصیل را نیمه‌کاره رها کنند که این دلیلی بر کاهش پوشش تحصیلی است.

وی ادامه داد: در دوره متوسطه اول و دوم تعداد پنج میلیون و 359 هزار و 329 دانش‌آموز در سال تحصیلی 93ـ92 مشغول به تحصیل بودند که یک میلیون و 529 هزار و 154 نفر از آنها در شاخه نظری شامل رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و انسانی تحصیل کردند.

توکلی با بیان این که در سال تحصیلی گذشته، 776 هزار و 727 دانش‌آموز نیز در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل کردند، به ضرورت ایجاد توازن میان تعداد دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف تاکید کرد و گفت: نکته مهم برای ایجاد این توازن ، بحث هدایت تحصیلی و اصلاح نظام فرآیند تحصیلی و توسعه متوازن رشته‌هاست که متولی بخشی از آن معاونت متوسطه و متولی بخش دیگر دفتر مشاوره برای آموزش‌ مشاوران و استفاده از پتانسیل آنها برای هدایت دانش‌آموزان و خانواده‌هاست.

به گفته وی، با طراحی نظام جامع هدایت تحصیلی برخی از مشکلات دانش آموزان در این حوزه برطرف می‌شود .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها