بخش امیرآباد از توابع شاهرود با داشتن بالغ بر 50 روستا، یکی از بخش‌های محروم استان سمنان به شمار می‌رود. مدارس این بخش به صورت روستا مرکز فعال است و دانش‌آموزان مجبور هستند از روستاهای همجوار در مدرسه مرکزی حضور پیدا ‌کنند که در این میان مشکلاتی مانند کم‌ درآمد بودن مردم این منطقه، هزینه بالای سرویس مدارس و خطرات رفت و آمد بسیاری از دانش‌آموزان این منطقه را از ادامه تحصیل محروم کرده است.
کد خبر: ۷۱۳۹۵۳

به گزارش مهر، 33 مدرسه در این بخش فعال است که به بیش از 1500 دانش‌آموز خدمات ارائه می‌کند. از این تعداد 750 دانش‌آموز ابتدایی، 300 نفر راهنمایی و 450 دانش‌آموز دبیرستانی هستند.

رئیس آموزش و پرورش منطقه امیرآباد شهرستان دامغان با اشاره به مشکلات رفت و آمد این دانش‌آموزان گفت: با این‌که 80 درصد هزینه رفت و آمد دانش‌آموزان معادل ده میلیون تومان در ماه را دولت می‌پردازد، ولی متاسفانه ساکنان این منطقه حتی قادر به پرداخت 20 درصد باقیمانده هم نیستند و بناچار فرزندانشان را از حق ادامه تحصیل محروم می‌کنند.

علیرضا نجاتی افزود: بالا بودن هزینه رفت و آمد برای همکاران آموزش و پرورش بویژه در مناطق معلمان و کوه زر نیز از مسائلی است که در صورت تامین اعتبار و پرداخت بخشی از آن رضایتمندی بیشتر همکاران را در بردارد.

وی وجود کلاس‌های چند پایه را از دیگر مشکلات مدارس این بخش دانست و تصریح کرد: به دلیل پایین بودن تعداد دانش‌آموزان، اختصاص نیرو به طور کامل و برابر دستوالعمل‌ها امکان‌پذیر نیست و همین موضوع به مهاجرت خانواده‌هایی که بر تحصیل دانش‌آموزان خود تأکید دارند به شهرهای همجوار منجر شده است.

وی از وجود یک دبیرستان دخترانه کار و دانش به صورت شبانه‌روزی خبر داد و یادآور شد: از مزایای تحصیل دانش‌آموزان در هنرستان و دبیرستان شبانه‌روزی منطقه امیرآباد استفاده از سهمیه منطقه3 در کنکور سراسری بوده و هیچ‌گونه شرایط برای ثبت نام ندارد و با داشتن شرایط عمومی می‌توانند به تحصیل ادامه دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها