سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر از نهایی ‌شدن متن تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار خبر داد.
کد خبر: ۷۱۳۰۶۷

علی جهاندیده افزود: از مدت‌ها پیش بحث سرمایه‌گذاری کشور‌های خارجی در توسعه بندر شهید بهشتی مطرح بود و هندی‌ها از نخستین کسانی بودند که نسبت به این موضوع اعلام آمادگی کردند.

به گزارش ایسنا ، وی ادامه داد: پس از چند ماه بررسی ابعاد مختلف پروژه و طرح‌های پیشنهادی متن، تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری هندی‌ها نهایی شده و تا هفته آینده برای اعلام نظر به آنها تحویل می‌شود.

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر درباره زمان دقیق امضای تفاهم‌نامه و آغاز به کار هندی‌ها گفت: با اعلام نظر نهایی دوطرف درباره متن ، تفاهم‌نامه در آینده‌ای نزدیک به امضا خواهد رسید جهاندیده با بیان این‌که تا زمان نهایی نشدن طرح‌ها، نمی‌توان راجع به مبلغ دقیق سرمایه‌گذاری هند اظهار نظر کرد، گفت: با ورود رسمی طرف خارجی به بندر طرح‌های آنها از سوی سازمان بنادر مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد و با بررسی مجموع پروژه‌های تائید شده، می‌توان این رقم را تخمین زد.

موضوع توسعه بندر شهید بهشتی – چابهار با توجه به نقش مهمی که در اتصال آب‌های شرقی ایران به تنگه هرمز و البته آب های آزاد دارد مورد تاکید فراوان بوده است.

رئیس‌جمهور نیز در جریان بازدید چند ماه قبل خود از وزارت راه و شهرسازی بار دیگر بر لزوم توجه به طرح‌های توسعه‌ای این بندر تاکید کرد و این موضوع راه مذاکره با کشور‌های خارجی بخصوص هندی‌ها را باز کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها