کتک خوردن نماینده ضداسرائیلی در انگلیس

جورج گالووی ، سیاستمدار و نماینده پارلمان انگلیس از آن دست سیاستمدارانی است که هر از چند گاهی بی‌پروا از سیاست‌ها و اقدامات رژیم صهیونیستی انتقاد می‌کند. تازه‌ترین اظهارات ضدصهیونیستی او مربوط به چند هفته گذشته بود که وی در جمع فعالان حزب «احترام» در شهر لیدز ایراد کرد.
کد خبر: ۷۱۱۵۴۱
کتک خوردن نماینده ضداسرائیلی در انگلیس

وی در آن سخنرانی گفته بود: برادفورد باید به یک «منطقه عاری از اسرائیل» تبدیل شود؛ ما خواهان هیچ کالا و خدمات اسرائیلی و هیچ فرد دانشگاهی اسرائیلی که بخواهد وارد دانشگاه و کالج ما شود، نیستیم.

این نماینده پارلمان انگلیس با بیان این‌که ما حتی خواهان گردشگران اسرائیلی در برادفورد هم نیستیم، تصریح کرد: ما این رژیم غیرقانونی، وحشی و غیراهلی که خود را اسرائیل می‌نامد، قبول نداریم.

گالووی در اکتبر گذشته نیز طی سخنانی در دانشگاه آکسفورد، از رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم نژادپرست یاد کرده بود. حال خبرها حاکی از آن است که این صحبت‌ها تبعات شدیدی برای گالووی داشته است.

آن‌طور که سخنگوی او گفته است، وی روز جمعه در حال عکس گرفتن با مردم بود که یک مرد، در حالی که جملاتی را درباره هولوکاست فریاد می‌زد، به او حمله کرد و او را مورد ضرب و جرح قرار داد. گفته می‌شود گالووی 59 ساله به دلیل صدمات وارده ناشی از این حمله، در بیمارستان بستری شده است.

روزنامه گاردین نیز در این زمینه گزارش داد احتمالا فک گالووی بر اثر شدت ضربات وارده، شکسته باشد. به نوشته این روزنامه، پلیس یک مرد سی‌ونه ساله بریتانیایی را به دلیل حمله به این نماینده پارلمان و ضرب و شتم وی بازداشت کرده است.

البته طی این مدت گالووی به گونه دیگری نیز تحت فشار بود. در همین زمینه یک سخنگوی پلیس یورکشایر غربی هفته پیش عنوان کرده بود که به دنبال شکایت دو نفر از «گالووی» به دلیل سخنانش در شهر لیدز، وی مورد بازجویی پلیس قرار گرفته است.

حسین خلیلی ‌‌-‌‌ گروه بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
۰
۰
خدا خیرش بده .................

نیازمندی ها