سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گفت​وگو با فارس در خصوص هرگونه تهاجم به حریم هوایی کشورمان هشدار داد و گفت: هر پرنده متجاوزی که وارد حریم هوایی ایران شود، هدف قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۷۱۱۴۵۹

عربستان برای همکاری با ایران شرط گذاشت

یک دیپلمات ارشد عربستان سعودی از شرط و شروط ریاض برای همکاری با ایران خبر داد.

به گزارش فارس و به نقل از العربیه، عبدالله المعلمی، سفیر عربستان در سازمان ملل متحد با ادعای این‌که ایران در امور کشورهای عربی دخالت می‌کند، شرط عربستان برای همکاری با ایران را توقف این دخالت‌ها عنوان کرده است. اظهارات این مقام عربستانی در حالی است که حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر امورخارجه کشورمان هفته گذشته با سفر به عربستان با سعود الفیصل، وزیر امورخارجه این کشور دیدار کرد.

انتقاد مشاور رسانه‌ای هاشمی از تیم رسانه‌ای دولت

مشاور رسانه‌ای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از سیاست رسانه‌ای دولت یازدهم نوشت: هزینه ناکارآمدی رسانه‌ای دولت را خود رئیس‌جمهوری می‌پردازد.

فواد صادقی، مشاور رسانه‌ای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این یادداشت که در هفته‌نامه صدا منتشر شده، با اعتقاد به این‌که دولت فقط رسانه‌های مخالف خود را می‌بیند و حتی به آنها امتیاز و باج هم می‌دهد، نوشته است: دولت نیازمند است رسانه‌ها را ببیند؛ بدنه رسانه کشور رابطه مستمری با دولت ندارد. وی آورده است: در واقع نکته اصلی این است که دولت تیم رسانه‌ای ندارد؛ گرچه افرادی هستند که ممکن است در حوزه آکادمیک، سیاسی و امنیتی دارای تجربه بوده یا تصدی‌گری پست‌های رسانه‌ای دولت را برعهده داشته باشند، اما به آن معنا که این افراد تیم روابط عمومی و رسانه‌ای دولت باشند، اتفاق نیفتاد.

واکنش صادق خرازی به اصلاح طلبان منتقد تشکل ندا

صادق خرازی از اعضای موسس «نسل دوم اصلاح‌طلبان» در پاسخ به بخشی از اصلاح‌طلبان که با این تشکل مخالفت می‌کنند، می‌گوید: واقعا آیا اخلاق این است که به جوانان باانگیزه اهانت کنیم؟ اینها تا دیروز که پیاده‌نظام شما بودند، چطور خوب بودند، اما امروز بدند؟

به گزارش تسنیم، وی در گفت‌وگو با نشریه مثلث افزود: من هیچگاه در خصوص ریزش در نسل اول اصلاح‌طلبان صحبت نکرده‌ام، بلکه استراتژی و بحثی تحت عنوان رویش نسل دوم و جوانان اصلاح‌طلب را مطرح کردم. یکی از بزرگترین مشکلاتی که ما در ایران داریم این است که گویا در همه چیز بازنشستگی وجود دارد اما هیچ‌کس در سیاست برای خود بازنشستگی قائل نیست. من نه به دنبال حذف نسل اول اصلاح‌طلبان هستم و نه ریزش نسل اول اصلاح‌طلبان را دنبال می‌کنم؛ بلکه حرفم چیز دیگری است. حرف من این است که جوانانی که امروز در جمع اصلاح‌طلبان هستند، نیازمند امنیت، اتاق فکر، توجه بیشتر و تعریف مجدد همکاری با نظام هستیم. وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار کرد: این‌که کسانی دچار نگاه انحصارطلبانه شوند و بگویند ما اصلاح‌طلبی را راه انداختیم اشتباه است؛ هر کسی حرف اصلاحی می‌زند باید حرف او را پسندید و هر کسی حرف غیراصلاحی می‌زند باید به او گفت که مدینه فاضله‌ای که امیرالمؤمنین و ائمه‌اطهار به دنبال آن بودند این نیست که شما و ما مدعی آن هستیم.

اولتیماتوم نروژ به دانشجوی ایرانی

یک روزنامه نروژی گزارش کرد دانشجوی ایرانی که مدت یک سال در این کشور تحصیل می‌کرد، مجبور است قبل از پانزدهم سپتامبر به واسطه آن که مقامات نروژی حاضر نشدند ویزای وی را تمدید کنند، کشور را ترک کند.

به گزارش فارس، به نقل از شینهوا، مقامات نروژی، دلیل تمدید نکردن ویزای این دانشجو را تحریم‌ها علیه ایران عنوان کرده‌اند. به گزارش روزنامه نروژی «آدرساویسن» علاوه بر حمیده کفاش، چند دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه علوم و فناوری (NTNU) دانشگاه نروژ برای تمدید ویزای خود دچار مشکل شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها