وزیر جهادکشاورزی از ارائه پیشنهادی به برزیل برای اجاره زمین‌های کشاورزی این کشور به‌منظور انجام کشت فراسرزمینی خبرداد.
کد خبر: ۷۰۹۳۵۳

به گزارش مهر، محمود حجتی که پس از نشست مشترک با وزیر کشاورزی برزیل و جمعی از تجار گوشت این کشور سخن می‌گفت، افزود:‌ یکی از پیشنهادهایی که به هیات برزیلی دادیم کشت فراسرزمینی در این کشور است تا بتوانیم از طریق اجاره بلندمدت و خرید اراضی کشاورزی این کشور، محصولات مورد نیاز خود را تولید کنیم و به کشور بیاوریم که برای عملیاتی کردن این مسائل کارگروه مشترکی با توافق طرفین در حال شکل‌گیری است تا آنها را بررسی کنیم.

وی اظهار کرد: محصولات عمده‌ای از برزیل از جمله سویا، شکر و گوشت وارد می‌شد و مشکلاتی درباره مبادلات داشته‌ایم که در زمینه مسائل فنی مربوط به بهداشت صادرات برزیل در زمینه گوشت و قیمت فروش آن بوده است؛ زیرا بررسی‌ها نشان می‌دهد برزیل گوشتش را به ایران گرانتر از دیگر کشورها می‌فروشد.

حجتی گفت: از آنجا که برخی مشکلات ارزی باعث بروز مشکل در تبادلات تجاری ایران و برزیل می‌شود پیشنهاد کردیم تا بتوانیم مبادلات خود را از طریق صدور نفت انجام دهیم تا بخشی از مشکلات ارزی مرتفع شود.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: یکی دیگر از مسائل مورد تفاهم و بررسی با وزیر کشاورزی جمهوری فدراتیو برزیل در زمینه مرغ در ایران است تا سرمایه‌گذاران برزیلی بتوانند از طریق سرمایه‌گذاری این محصول را در کشور تولید کنند و حجم صادرات گوشت مرغ به کشورهای همسایه همچون روسیه افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به ارزش سالانه حدود دو میلیارد دلار صادرات محصولات کشاورزی از برزیل به ایران گفت: درصددیم تا با توسعه همکاری‌های خود با برزیل، حجم مبادلات تجاری را افزایش دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها