ارجمند: در دوره گذشته تصمیم‌گیران اصلی دفتر موسیقی در واقع دلالان بودند

ارشاد به دنبال ارزان کردن کنسرت‌های موسیقی

مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاست ارزان‌سازی کنسرت‌ها را یکی از برنامه‌های اصلی در آینده عنوان کرد و همچنین به برگزاری کنسرت‌های موسیقی در مکان‌های مناسب تاکید کرد.
کد خبر: ۷۰۸۷۷۵

به گزارش فارس، نشست خبری پیروز ارجمند، مدیرکل دفتر موسیقی دیروز در حالی در تالار وحدت برگزار شد که او از پیگیری برای ارزان شدن بلیت کنسرت، احترام گذاشتن هنرمندان به‌مردم، کوتاه کردن دست دلالان از موسیقی و مجاز شدن 60‌ درصد موسیقی‌های زیرزمینی در کشور خبر داد.

او در ابتدای این نشست گفت: روزی که من به دفتر موسیقی آمدم 450 تا 600 پرونده را باید روزانه پیگیری می‌کردم و این واقعا کار دشواری بود که هم‌اکنون تعداد این پرونده‌ها تقریبا به روزی 50 عدد رسیده است.

او در ادامه درباره ساماندهی موسیقی زیرزمینی در کشور گفت: 60 درصد موسیقی زیرزمینی به موسیقی روزمینی تبدیل شده است، بسیاری از آثاری که در موسیقی زیرزمینی تولید می‌شود خوب و باکیفیت هستند و دفتر موسیقی باید از ظرفیت‌های موسیقی زیرزمینی استفاده کند.

ارجمند در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که تکلیف برگزاری کنسرت‌ها در شهرستان‌ها به کجا می‌رسد، گفت: بخشنامه‌ای را در این زمینه صادر کردیم که شرکت‌ها و برگزارکنندگان کنسرت را از برگزار کردن کنسرت در ورزشگاه‌ها منع می‌کند. همین بخشنامه باعث شد که بسیاری از هنرمندان در برابر من جبهه بگیرند و با لابیگری بخواهند که اجراهایشان در مکان‌های این‌چنینی ادامه داشته باشد.

او یادآور شد: هنرمندان فراموش کردند که باید به حق مردم احترام بگذارند، در بعضی از تورهای گروه‌ها بلیت‌ها بعضا میلیاردها به فروش می‌رسد و هنرمند حاضر نیست از این هزینه بگذرد و به همین خاطر اصرار می‌کند که در ورزشگاه‌ها کنسرتش را برگزار کند؛ این در حالی است که باید به مردم احترام گذاشت و مکانی در خور شأن موسیقی را فراهم کرد.

مدیرکل دفتر موسیقی با اشاره به قیمت بلیت‌‌های کنسرت‌ها گفت: امسال باید ارزان‌سازی در موسیقی انجام شود. امکان دارد در این زمینه خود دفتر موسیقی وارد شود و سیاست‌های قیمت‌گذاری تعیین کند.

او افزود: از روزی که به دفتر موسیقی آمدیم بالای صد‌کنسرت در حال لغو بود که با هماهنگی با نیروی انتظامی، این کنسرت‌ها برگزار شد.

ارجمند با اشاره به برخی کارشکنی‌ها از سوی مدیران ارشاد برخی از استان‌ها گفت:‌ متاسفانه در برخی موارد شاهد این بودیم که حتی نیروی انتظامی و پلیس امنیت و دیگر نهادهای مهم استان مشکلی با برگزاری کنسرت نداشتند، اما مدیر دفتر ارشاد استان مربوط مخالف بوده است و متاسفانه در برخی از شهرستان‌ها شاهد کارشکنی مدیران ارشاد بوده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها