نشست مشترک​کمیسیون برنامه و بودجه با رئیس​رسانه ملی

نادران: رسانه ملی به تریبون دولت تبدیل شده است

در نشست مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با رئیس رسانه ملی، مشکلات بودجه و توانمندی‌های صداوسیما بررسی شد.
کد خبر: ۷۰۸۴۱۷
در ابتدای این نشست ضرغامی، رئیس رسانه ملی با بیان گوشه‌هایی از اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر و مشکلات و برنامه‌های پیش رو، گفت: امروز اگر بودجه کم شد، گلایه ندارم. مشکلات کشور است و باید با مشکلات بسازیم و باید نوآوری کنیم که با همان محدودیت‌ها بتوانیم جذابیت و تنوع را بالا ببریم؛ این کار انجام شده است.

وی در ادامه افزود: کارهای بزرگی در حوزه انتقال از آنالوگ به دیجیتال، سیگنال‌رسانی، ارائه تصویر با کیفیت HD و ساخت فرستنده‌های دیجیتال در داخل انجام شده، اما تکمیل این پروژه‌ها به نحوی که همه مردم بتوانند از این امکانات استفاده کنند نیازمند بودجه و امکانات لازم است.

رئیس رسانه ملی افزود: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد با همین مقدار کار انجام شده و تنوع در ایجاد شبکه‌های جدید، گرایش به ماهواره کمتر شده است.

غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات نیز گفت: اولا تبریک بگویم به شما و همکارانتان خیلی‌ها هستند که با توسعه فعالیت شبکه‌های مختلف رسانه ملی، مسیر نگاهشان به تلویزیون و شبکه‌های تلویزیونی تغییر می‌کند. وی افزود: به عنوان کارشناس بودجه می‌توانم اعلام کنم امروز شاهد شفافیت در بودجه رسانه ملی هستیم و همین موضوع کمک می‌کند تا بودجه مناسبی در اختیار صدا و سیما قرار گیرد، زیرا صدا و سیما حافظ انقلاب و نظام است.وی تاکید کرد: تنها رسانه‌ای که می‌تواند موجب همگرایی و پیوند اقوام متنوع ایرانی باشد، رسانه ملی است.

الیاس نادران، نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر هم دو تشکر و یک نکته داشت و گفت: حداقل دو عملکرد خوب صدا و سیما در سال‌های اخیر در ذهن من است؛ اولی اطلاع‌رسانی بموقع، درست و منصفانه در جریان فتنه 88 و دیگری شور انتخاباتی که از طریق مناظره‌ها در نهایت بی‌طرفی در انتخابات ریاست​جمهوری یازدهم ایجاد شد.

وی افزود: اما وقتی این کار به حوزه دولت مربوط می​شود نمی‌دانم به دلیل فشارهای حوزه اجرایی است یا به دلیل ملاحظاتی که مدیریت صدا و سیما دارد، بحث‌های کارشناسی زاویه‌دار حوزه اجرایی از دریچه صدا و سیما به مردم نمی‌رسد.

وی در ادامه خواستار حضور منتقدان سیاست‌های اقتصادی دولت در بحث‌های کارشناسی صدا و سیما شد و گفت: به جای اطلاع‌رسانی یک سویه دیدگاه‌های مقامات دولتی می‌توان از نظرات کارشناسی متفاوت در بحث‌هایی مانند معوقات بانکی، خروج از رکود و سیاست‌های پولی ، ارزی و ... استفاده کرد و نباید مردم را از نظرات کارشناسی نمایندگان محروم کرد.

نادران در پایان گفت: از سوی دیگر باید قدردان تلاش‌های صدا و سیما در حوزه بین‌الملل باشیم که خط مقدم نظام در جنگ با دشمن است. صدا و سیما در مقابل صدها شبکه مهاجم یک‌تنه می‌ایستد.

تابش، نماینده یزد با تاکید بر ضرورت توجه به همه سلایق گفت: تنوع شبکه‌ها، رویکردهای جدید و برنامه‌ریزی‌های نو در این سازمان جای قدردانی دارد.

احمد امیرآبادی نماینده قم با اشاره به پوشش خوب رسانه ملی در حوادث غزه و سوریه گفت: ما بخوبی دیدیم که چگونه رسانه ملی صدای مظلومیت مردم غزه و سوریه را به جهانیان رساند، در حالی که غول رسانه‌ای استکبار یا ساکت بوده یا علیه این مردم مظلوم تبلیغات می‌کرد.وی خواستار راه‌اندازی هر چه زودتر سیستم IPTV شد.

احمد کاتب، نماینده سمنان با تاکید بر حمایت کمیسیون از فعالیت‌های فرهنگی، گفت: صداوسیما باید بازتاب صدای مردم باشد و می‌دانیم انتظارات و فشارها زیاد است و در این مسیر باید از متدین‌‌ترین و معتقدترین افراد به نظام و انقلاب استفاده کنید.

هادی قوامی نماینده اسفراین خواستار تقویت شبکه های استانی صدا و سیما شد.

وی تنوع و توجه به سلایق مختلف و اثر بخشی را سه مولفه برنامه های صدا و سیما دانست که در سال های اخیر به آنها توجه شده است.

سید عبدالکریم هاشمی نماینده میناب نیز با قدر دانی از تلاش های صورت گرفته خواستار تقویت صدا و سیمای مراکز استان ها شد و اعلام کرد: آمادگی داریم به آنها کمک کنیم

قادری نماینده شیراز خواستار اختصاص شبکه ای ویژه به مجلس برای کمک به بحث قانونگذاری شد .

امامی نماینده گرگان و آق قلا نیز بر تمرکز رسانه بر اقتصاد مقاومتی تاکید کرد

احمدی نماینده دهلران و کاتب نماینده گرمسار از ضرورت ایستادگی رسانه ای در مقابل هژمونی غرب سخن گفتند.

جلیلی نماینده مسجد سلیمان از مدیریت رسانه ملی برای جلوگیری از اختلاف قومی قدر دانی و خواستار افزایش پوشش شبکه های استانی شد.

پرداختن عملیاتی به شعارهای سال برای مردم و مسئولان و افزایش کیفیت برنامه نقطه نظر عثمانی نماینده بوکان بود.

حاجی دلیکانی نماینده شاهین شهر نیز گفت این که صدا و سیمای استان گوش و چشمش فقط به نماینده عالی دولت باشد دارای اشکال است.

عزیزی نماینده شازند هم از مساعدت کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس به رسانه ملی برای راه اندازی دفاتر خبری جدید در شهرستان ها سخن گفت.

حسن پور بیگلری نماینده سیرجان و بردسیر نیز در پایان این نشست گفت: چون خودتان(مهندس ضرغامی) عضو شورای عالی اصل 44 هستید این را می​گویم که یکی دو سالی است که این موضوع کاملا کمرنگ شده (هم در دولت گذشته و هم در این دولت)، اگر بتوانید برنامه​ای بگذارید که مسئولان پاسخگو باشند خیلی خوب خواهد شد.

حسن پور افزود: از طرفی با توجه به نظارت 70 میلیونی مردم بر رسانه ملی، انصافا عملکرد همکاران شما بسیار خوب بوده است.

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه بخش​های مختلف صدا و سیما بازدید کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها