اسماعیل هنیه در واکنش به شهادت 3 فرمانده گردان‌های قسام:

ترور رهبران، ما را محکم‌تر خواهد کرد

منطقه رفح در جنوب نوار غزه عصر پنجشنبه شاهد تشییع سه نفر از فرماندهان عالی‌رتبه گردان‌های قسام بود که در حملات تازه رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۷۰۸۳۸۶

مردم شرکت‌کننده در این مراسم به همراه مقامات حماس بر این موضوع تاکید داشتند که شهادت این افراد باعث جدی‌تر شدن عزم مقاومت برای مبارزه با نیروهای صهیونیست می‌شود. براساس اطلاعیه‌ای که گردان‌های قسام منتشر کرده «رائد عطار» فرمانده تیپ رفح، «محمد ابوشماله» فرمانده تیپ جنوب نوار غزه و «محمد برهوم» صبح پنجشنبه در جریان بمباران یک منزل در منطقه «السلطان» واقع در شرق رفح از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

به گزارش فارس، در این مراسم جمع کثیری از مردان و زنان سوگوار فلسطینی به همراه مسئولان گروه‌های مختلف جهادی شرکت داشتند. عزاداران فلسطینی در مسجد العوده در شهر رفح بر پیکر این شهدا نماز خواندند و پیکر این شهدا را تا آرامستان شهر، تشییع کردند. در مراسم تشییع پیکر شهدای فلسطینی، مردم با سر دادن شعار «انتقام انتقام»! خواستار انتقام خون شهدای نوار غزه خاصه کودکان و فرماندهانی شدند که اخیرا از سوی جنایتکاران صهیونیستی به شهادت رسیدند.

مردم حاضر در این مراسم با انتقاد از سکوت اتحادیه عرب و سازمان ملل در قبال جنایات صهیونیست‌ها، آنها را به دست داشتن با رژیم صهیونیستی در ریختن خون ملت فلسطین متهم کردند. مردم همچنین با در دست داشتن پرچم‌های حماس و جهاد اسلامی بر ادامه راه مقاومت مسلحانه تا نابودی رژیم اشغالگر قدس تاکید کردند. سامی ابوزهری، سخنگوی حماس در جمع تشییع‌کنندگان گفت، ترور فرماندهان قسام هیچ خللی در اراده ملت فلسطین در ادامه گزینه مقاومت ایجاد نخواهد کرد. وی تصریح کرد: در زمان و مکان مناسب انتقام خون این شهدا و جنایات اخیر صهیونیست‌ها را خواهیم گرفت. دختر ابوشماله نیز در این مراسم گفت: «من به صهیونیست‌ها می‌گویم خداوند بهترین حامی ماست. ما از آنان انتقام خواهیم گرفت. ما باید آنها را بکشیم زیرا پدران ما را کشتند. ما اینجا هستیم تا شهید شویم. پدرم که شهید شده است همواره در طول زندگی‌اش خاری در چشم دشمن بود.»

هشدار به اسرائیل

گردان‌های قسام شهادت این سه فرمانده را به مردم فلسطین تبریک و تهنیت گفت و به مقامات رژیم صهیونیستی هشدار داد برای ترور فرماندهان جهادی مقاومت و ادامه ظلم و ستم به مردم مظلوم غزه بهای سنگینی خواهد پرداخت. اسماعیل هنیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای به شهادت رسیدن رهبران گردان‌های عزالدین قسام را تسلیت گفت و اعلام کرد: ما به همگان اطمینان می‌دهیم که مقاومت ما علیه اسرائیل به سمت پیروزی پیش خواهد رفت و تاریخ جنبش حماس بارها ثابت کرده در مقابل ترور رهبران خود محکم‌تر خواهد شد و پایدارتر از آن چیزی است که دشمنان تصور می‌کنند.

وی گفت: جنگ میان ما و دشمن همچنان ادامه دارد و گرچه امروز اسرائیل موفق شد رهبران ما را ترور کند، اما اسرائیل از آغاز جنگ به خاطر حملات گردان‌های قسام و گروه‌های مقاومت بهای سنگینی را پرداخت کرده است و مجاهدان ما توانستند به ارتش اسرائیل خسارت زیادی وارد کنند. هنیه خاطرنشان کرد: به تمامی افرادی که خواهان برقراری آتش‌بس هستند توصیه می‌کنیم که دورویی و حیله رژیم صهیونیستی و ادامه حملات اسرائیل به کودکان و زنان فلسطینی و جنایت‌های آن را به همگان اعلام کنند.

حزب‌الله لبنان نیز با انتشار بیانیه‌ای شهادت این سه فرمانده را به خانواده‌های آنها، رهبران حماس، مقاومت و ملت فلسطین تبریک و تسلیت گفت و تأکید کرد: تجربه ثابت کرده است کشتن فرماندهان باعث نمی‌شود عزم و اراده مقاومت شکسته شود بلکه بر پافشاری و قدرت و اصرار بر خط جهاد و مقاومت و آزادسازی می‌افزاید. حزب‌الله لبنان همچنین جنایات صهیونیست‌ها را در نوار غزه که به صورت وحشیانه‌ای در حال افزایش است محکوم کرد و افزود: این جنایات وحشیانه در سایه سکوت کشنده عربی و بین‌المللی صورت می‌گیرد و این سکوت نیز چتر حمایتی از تروریسم صهیونیست‌ها و ادامه دشمنی آنان در فلسطین است. همچنین وزارت امورخارجه ایران در بیانیه‌ای با محکوم کردن شهادت سه نفر از فرماندهان گردان‌های عزالدین قسام گفت: این‌گونه اقدامات تروریستی عزم مردم مقاوم و فداکار فلسطین را راسخ‌تر می‌کند.

فوزی برهوم از اعضای ارشد حماس نیز تاکید کرد که اقدام دشمن اشغالگر در ترور این سه فرمانده جنایتی است که بدون پاسخ و مجازات باقی نخواهد ماند. فوزی برهوم خاطرنشان کرد: تاکید می‌کنیم که امروز مذاکرات در میدان نبرد جریان دارد و سلاح‌ها و بویژه موشک‌ها روی میز مذاکره قرار دارند.

قطعنامه پیشنهادی جدید در شورای امنیت

در بحبوحه دور تازه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، نمایندگان انگلیس، فرانسه و آلمان پیش‌نویس قطعنامه جدیدی را به شورای امنیت ارائه دادند تا حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه متوقف شود. به گزارش ایسنا، براساس پیش‌نویس این قطعنامه جدید هرچه سریع‌تر آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و فلسطین باید اجرا شده و محاصره نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی لغو شود. همچنین پیش‌نویس مذکور خواهان بازگشایی تمام گذرگاه‌های نوار غزه و ایجاد ساز و کار لازم برای نظارت بر روند آتش‌بس و ورود کالاهای اساسی به نوار غزه و واگذاری کنترل این منطقه به تشکیلات خودگردان فلسطین است. دیپلمات‌های غربی معتقدند این طرح با هدف جلب حمایت 15 کشور عضو شورای امنیت ارائه شده است، زیرا پیشتر طرح ارائه شده از سوی اردن با اعتراضاتی از سوی اعضای شورای امنیت بویژه آمریکا روبه‌رو شده بود. در واکنش به این خبر، حسام بدران سخنگوی حماس اعلام کرد: در صورتی که قطعنامه شورای امنیت خواسته‌های ملت فلسطین را برآورده نکند، الزام‌آور نیست.

این اتفاقات در حالی است که حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه همچنان ادامه دارد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، در تازه‌ترین جنایت صهیونیست‌ها صبح دیروز دو نفر در دیر البلح و دو نفر دیگر در نصیرات به شهادت رسیدند. در این میان برخی از خبرها از ادامه حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به غزه حکایت دارد، زیرا منابع خبری گزارش می‌دهند کابینه رژیم صهیونیستی فراخواندن ده هزار نیروی اضافی از نیروهای ذخیره این رژیم را به علت اوضاع امنیتی در نوار غزه تصویب کرده است.

در همین حال، وزارت امور داخلی و امنیت ملی فلسطین اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی از ابتدای حمله به نوار غزه تاکنون از بیست هزار تن مواد منفجره استفاده کرده است. بنا به اعلام این وزارتخانه، این میزان مواد منفجره معادل شش بمب اتمی است. در خبر دیگری اعلام شد 18 نفر از جاسوسان اسرائیلی در مناطق مختلف نوار غزه روز گذشته به دست نیروهای حماس کشته شدند. یک مقام امنیتی فلسطین ضمن اعلام این خبر، افزود: این افراد پیشتر از سوی مقامات قضایی غزه محکوم شده بودند. گفته می‌شود نیروهای امنیتی و اطلاعاتی اسرائیلی اخبار و اطلاعات مربوط به مخفیگاه‌های رهبران حماس را از این‌گونه افراد می‌گرفته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها