بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل با ابراز تاسف از بازگشت خشونت در منطقه، خواستار برقراری آتش‌بس پایدار شد

19 شهید در حملات جدید صهیونیست‌ها به غزه

رژیم صهیونیستی عصر روز سه شنبه با زیر پا گذاشتن توافقات مربوط به آتش‌بس موقت، حملات هوایی و موشکی خود به غزه را از سر گرفت. هواپیماهای رژیم صهیونیستی صبح روز گذشته منزل محمد ضیف، فرمانده کل گردان‌های عزالدین قسام را به قصد ترور او هدف قرار دادند که ناکام ماندند، اما براثر این حمله همسر و فرزند خردسال محمد ضیف به شهادت رسیده، اما به خود او آسیبی نرسیده است. این رسوایی جدیدی را در کودک‌کشی برای صهیونیست‌ها به ثبت رساند.
کد خبر: ۷۰۷۸۹۹

به گزارش الجزیره، جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد: اسرائیل در گذشته پنج نوبت تلاش کرده بود محمد ضیف را ترور کند که در همه این موارد شکست خورده است. وائل الدحدوح یکی از سخنگویان حماس گفت: اسرائیل از فرصت آتش‌بس استفاده کرد تا اطلاعات تازه‌ای را درباره فرماندهان مقاومت به‌دست آورد و بعد از آن بود که با تعطیل کردن مذاکرات قاهره دست به این عمل جنایتکارانه زد. به گفته منابع فلسطینی طی دو روز گذشته و از ابتدای نقض آتش بس غزه از سوی رژیم صهیونیستی تاکنون 19 فلسطینی شهید و بیش از 50 نفر مجروح شده‌اند. درهمین رابطه جدعون ساعر وزیر کشور رژیم صهیونیستی با تائید این خبر تلاش برای ترور محمد ضیف را یک «هدف مشروع» دانست و گفت: «او هم مثل اسامه بن‌لادن مستحق مرگ بود.»

به گزارش ایسنا و به نقل از شبکه المیادین، موسی ابومرزوق، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بامداد دیروز اعلام کرد متاسفانه همسر و دختر محمد الضیف در حملات هوایی رژیم صهیونیستی که خانه‌ای را در شهر غزه هدف قرار داد، به شهادت رسیدند. وی افزود: حماقت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل باعث شد که به کارنامه وی جنایت جدیدی افزوده شود. گفته می‌شود در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در «دیر البلح» در مرکز نوار غزه هفت نفر از جمله یک زن باردار و سه کودک شهید شده و هشت نفر دیگر زخمی شدند. منابع فلسطینی می‌گویند در مجموع تعداد شهدای غزه از یک ماه پیش تاکنون به 2032 نفر و شمار مجروحان به بیش از ده هزار و 250 نفر رسیده است.وزارت بهداشت فلسطین می‌گوید هزاران نفر از خانه‌هایشان در شرق غزه از هراس از سرگیری حملات رژیم صهیونیستی فرار کرده‌اند.

پاسخ موشکی

به دنبال از سرگیری حملات صهیونیست‌ها به غزه، گروه‌های فلسطینی نیز 57 موشک به چندین منطقه در جنوب اراضی اشغالی شلیک کردند. ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که یک موشک به منطقه تل‌آویو اصابت کرده است. گردان‌های عزالدین قسام نیز اعلام کردند یک موشک M75 به شهر قدس شلیک کرده‌، اما پلیس رژیم صهیونیستی می‌گوید این حمله خنثی شده است. در همین حال گردان‌های شهدای الاقصی و تیپ‌های ناصر صلاح‌الدین و گردان‌های مجاهدین اعلام کردند بزودی مناطق اراضی اشغالی نزدیک به نوار غزه را هدف قرار خواهند داد. ارتش اسرائیل از روز سه‌شنبه تاکنون بیش از ۶۰ نقطه را در غزه بمباران کرده است.

از سوی دیگر، گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به نقض آتش‌بس موقت 24 ساعته از سوی رژیم صهیونیستی و از سرگیری حملات این رژیم به نوار غزه بیانیه‌ای را صادر کرد. دراین بیانیه آمده است که: «رژیم صهیونیستی با نقض آتش‌بس موقت درهای جهنم را به روی خود گشوده است.»

واکنش سازمان ملل

بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل نیز با ابراز تاسف از بازگشت خشونت در منطقه، خواستار برقراری آتش‌بس پایدار میان حماس و رژیم صهیونیستی شد. به گزارش فارس، وی درعین حال از هیات‌های مذاکره‌کننده خواست این انتظار را برآورده کنند و طرف‌های درگیر را تشویق کرد درباره آتش‌بس پایدار که مسائل اساسی در غزه را نیز مورد توجه قرار دهد، به درک و تفاهم فوری برسند. در یک خبر دیگر اعلام شد به دنبال از سرگیری درگیری‌ها در غزه، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، 2000 نفر از نیروهای ذخیره خود را فرا خوانده است. این امر نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی به دنبال تشدید درگیری‌ها درغزه بوده و اساسا هیچ اعتقادی به آتش‌بس ندارد.

حملات وحشیانه اسرائیل به باریکه غزه همچنان بازتاب گسترده‌ای در محافل بین‌المللی دارد. دیروز درخبری آمده بود که «کمپین اروپایی حامی لغو محاصره غزه» تاکنون در بیش از 200 شهر اروپا بیش از 1400 برنامه در همبستگی با مردم بی‌گناه غزه برگزار کرده است. به گزارش ایسنا، مازن کحیل، رئیس این کمپین اظهار کرد: این کمپین‌ها افزایش تظاهرات و تجمعات اعتراضی در پایتخت‌های مختلف اروپا را در پی داشته تا جایی که 1400 کمپین اعتراضی در بیشتر از 200 پایتخت اروپایی برگزار شده است. مازن کحیل تصریح کرد: هدف از جنبش‌های مردمی در سراسر اروپا تائید خواسته‌های مردم فلسطین و برقراری آتش‌بس است. وی از تمامی سازمان‌ها و نهادها خواست تا به اعتراضات خود تا زمان لغو محاصره غزه ادامه دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها