معادن غیرفعال کرمان به مزایده گذاشته می‌شود

معاون صنعت معدن و تجارت استان کرمان از به مزایده گذاشتن معادن غیرفعال بعد از گذشت پنج سال خبر داد.
کد خبر: ۷۰۷۸۵۵
معادن غیرفعال کرمان به مزایده گذاشته می‌شود

مهدی حسینی‌نژاد در جلسه کارگروه معادن شهرستان ریگان، کرمان را بهشت معادن دانست و گفت: بهره‌برداری مناسب و فعال شدن معادن استان می‌تواند در راستای توسعه اقتصادی منطقه تاثیرگذار باشد.

وی با تاکید بر لزوم فعالسازی معادن اذعان کرد: به افرادی که دارای پروانه اکتشاف معادن هستند پنج سال برای فعالسازی معادن فرصت داده می‌شود. چنانچه بعد از این مدت اقدامی از سوی افراد صورت نگیرد معادن غیرفعال به مزایده گذاشته خواهد شد.

مسئول امور معادن سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمان همچنین از به مزایده گذاشتن 20 هزار کیلومتر محدوده معدنی در استان کرمان خبر داد و گفت: در نظر داریم کار معادن را به افراد متخصص واگذار کنیم.

این مسئول از شناسایی ششهزار محدوده در استان کرمان خبر داد و افزود: شهرستان ریگان دارای معادن غنی مس و سنگ معدن است به گونه‌ای که تاکنون 40 معدن و محدوده در این شهرستان شناسایی شده است.

وی از بهره‌برداری از معدن کانی فراوران این شهرستان با ظرفیت دو میلیلون تن در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اکنون از دو معدن شهرستان ریگان بهره‌برداری صورت می‌گیرد.

حسینی‌نژاد از تحول در حوزه معادن شهرستان ریگان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اذعان کرد: همچنین عملیات اکتشاف محدوده‌ای به وسعت هزار کیلومتر مربع که بخشی از آن در ریگان قرار دارد انجام شده است. ‌(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها