کلاهبرداری 400 میلیون تومانی با فروش خودروهای خیالی

مردی که به بهانه فروش خودرو، فردی را فریب داده و از او 400 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود، همراه دو همدستش از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران دستگیر شد.
کد خبر: ۷۰۷۱۸۸

به گزارش جام‌جم، هفته گذشته مردی با حضور در شعبه سوم بازپرسی دادسرای فرودگاه مهرآباد از فردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی گفت: مردی به عنوان مشتری به دفتر کارم آمد و خود را از آشنایان یکی از مدیران شرکت خودروسازی معرفی کرد.

وی افزود: در پی این آشنایی، به آن مرد اعتماد کردم و تصمیم گرفتم از طریق او تعدادی خودرو بخرم و از این طریق زمان کمتری در انتظار تحویل خودروها بمانم.

وی اضافه کرد: برای این منظور 400 میلیون تومان به آن مرد پرداختم. او چند روز بعد اسناد و مدارک خودرو‌ها را همراه فاکتور‌های فروش متعلق به همان شرکت خودروسازی، به من تحویل داد. طبق توافق قرار شد دو روز دیگر خودرو‌های معامله شده را تحویل بگیرم، اما دیگر خبری از آن مرد نشد و گوشی تلفن همراهش نیز خاموش بود.

شاکی یادآور شد: با ظنین شدن به موضوع، به شرکت خودروسازی رفتم و با ارائه مدارک خواستم خودروها را تحویلم دهند، اما آنها پس از بررسی مدارک اعلام کردند این مدارک جعلی بوده و نام من به عنوان خریدار خودرو در رایانه واحد فروش ثبت نشده است. همچنین متوجه شدم مرد فریبکار با مدیران شرکت هیچ‌گونه آشنایی ندارد و کلاهبردار است.

با تشکیل پرونده و دستور قضایی، گروه تحقیق به سرپرستی سرگرد ابوالفضل حیدر عربی، رئیس پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد، جستجو برای دستگیری کلاهبردار فراری را آغاز کردند تا این‌که ردپای او را در یکی از محله‌های تهران به دست آوردند. با ورود کارآگاهان به مخفیگاه متهم، وی دستگیر و در بازرسی از محل اسناد و مدارک جعلی مربوط به شرکت‌های خودروسازی کشف شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد، در بازجویی‌ها به کلاهبرداری 400 میلیون تومانی و تهیه مدارک جعلی برای فروش خودروهای خیالی اعتراف کرد و گفت با همدستی دو نفر که در زمینه جعل مهر مربوط به یک شرکت خودروسازی و تهیه هولوگرام‌های چند شرکت نیز فعالیت داشتند، از این فرد کلاهبرداری کرده است.

در پی اعتراف متهم، دو همدستش نیز تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و در پی دو عملیات جداگانه دستگیر شدند. متهمان با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی به جرایمشان اعتراف کردند.با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها برای برملا شدن جرایمشان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها