رييس پليس آگاهي استان بوشهر خبر داد؛

دستگيري دو کلاهبردار توسط پليس 

اعضای یک باند کلاهبردار که خودروهای تصادفی را به عنوان خودورهای صفر کیلومتر به فروش می رساندند با تیزهوشی یکی از طعمه های خود دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۱۳۴۳۱
خودروهای تصافی را به جای صفر کیلومتر می​فروختند

به گزارش پلیس آگاهی تهران بزرگ، با مراجعه یکی از شهروندان به دادسرای ناحیه یک تهران و طرح شکایت در خصوص کلاهبرداری، پرونده مقدماتی در این خصوص تشکیل و به دستور شعبه دهم بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: چندی پیش در آگهی روزنامه به خرید یک دستگاه پژو 405 به شماره ... از دو نفر به نام های «سینا» و «هرمز» اقدام کردم اما پس از مدت کوتاهی متوجه شدم که خودرویی که تحت عنوان خودرو بدون تصادف و در حد صفر به من فروخته شده، در واقع یک خودرو چپی، تصادفی و بازسازی شده است.

وی افزود: زمانی که به نشانی های درج شده در قولنامه مراجعه کردم، متوجه شدم که تمام آدرس های فروشندگان خودرو واهی است و شماره تلفن های اعلام شده در روزنامه نیز خاموش شده اند.

با آغاز تحقیقات پلیسی، کارآگاهان با انجام اقدامات گسترده پلیسی با شناسایی هویت و مخفیگاه متهمان در شهریار، اطلاع پیدا کردند که دو تن از متهمان به نام های «سینا» و «داوود» قصد دارند تا مجدداً به همین شیوه و شگرد اقدام به کلاهبرداری از طریق فروش یک دستگاه خودرو 405 بازسازی شده تحت عنوان خودرو صفر کنند که هر دو نفر دستگیر و خودرو 405 به دست آمده از آنها نیز توقیف شد.

در بررسی کارشناسی مشخص شد که خودرو 405 توقیف شده اخیر نیز مانند خودرو فروخته شده به شاکی پرونده، تصادفی و بازسازی شده است و بنا بر اظهارات شخص خریدار خودرو، متهمان ( سینا و داوود ) قصد داشتند تا این خودرو را تحت عنوان خودرو سالم و بدون رنگ با وی معامله کنند.

هر دو متهم پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی در اعترافات خود اظهار داشتند که از حدود یک سال پیش با تشکیل گروهی به سرکردگی دو نفر از دوستانشان به نام های «هرمز» و «بهنام» ابتدا اقدام به خرید خودروهای تصادفی و چپی کرده و پس از بازسازی و صافکاری، این خودروهای بازسازی شده را از طریق آگهی روزنامه های کثیرالانتشار و به قیمت های اصلی و تحت عنوان خودروهای صفر به فروش می رساندند.

در ادامه و با شناسایی مخفیگاه دو متهم دیگر پرونده در شهریار، نیابت قضایی اخذ و «هرمز» و «بهنام» نیز دستگیر شدند که این متهمان نیز اظهارات دو همدست خود در خصوص کلاهبرداری به شیوه فروش خودروهای تصادفی تحت عنوان خودروهای صفر را تأیید کردند.

این دو متهم ( هرمز و بهنام ) در اظهارات اولیه خود به کارآگاهان گفتند که با کمک یکدیگر خودروهای تصادفی را خریداری و پس از صافکاری و نقاشی، آنها را در روزنامه های کثیرالانتشار اطلاعیه می کردند و در زمان پیدا شدن مشتری، دو نفر از اعضای گروه هنگام معامله به عنوان مشتری در معامله دخالت می‌کردند و به صورت بازار گرمی پیشنهاد قیمت بالاتر برای خرید خودرو را می‌دادند و با این شگرد خودروها را به قیمت 8 تا 10 میلیون تومان بالاتر از قیمت واقعی به فروش می رساندند.

سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: متهمان پرونده به ده ها فقره فروش خودروهای تصادفی و چپی تحت عنوان خودروهای صفر در طول یک سال گذشته اعتراف داشته‌اند که از سوی مقام قضایی برای هر ۴ متهم قرار قانونی صادر و پرونده نیز برای ادامه تحقیقات در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

وی افزود: از همه مالباختگان و شکاتی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به نشانی جدید پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در اتوبان صدر ( مسیر غرب به شرق ) – بعد از خیابان شریعتی – خیابان قلندر شمالی – مجتمع صدر مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها