از سوی معاون نظارت بانک مرکزی

رقم بزرگترین معوقه بانکی اعلام شد

88 هزار میلیارد تومان؛ آخرین رقم معوقات بانکی

قائم مقام بانک مرکزی آخرین رقم معوقات بانکی را حدود 88 هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: با تعامل و همکاری بین سیستم بانکی، دولت، قوه قضاییه و مجلس بزودی شاهد نتایج مثبتی در این باره خواهیم بود.
کد خبر: ۷۰۷۱۵۲

اکبر کمیجانی دیروز در حاشیه چهارمین همایش صادرات غیرنفتی در گفت‌وگو با ایرنا با بیان این‌که دادگاه ویژه معوقات بانکی بزودی آغاز به‌کار خواهد کرد، اظهار کرد: تلاش‌ها برای وصول معوقات بانکی در جریان است ضمن این‌که تدابیر و بخشنامه‌هایی از جمله اصلاح ماده 11 قانون وصول مطالبات غیرجاری، راه را برای انجام مذاکرات به منظور وصول این مطالبات باز خواهد کرد.

به گفته وی، کمیته‌هایی در بانک مرکزی و بانک‌ها تشکیل شده که به‌طور جدی بحث مطالبات غیرجاری سیستم بانکی را پیگیری می‌کند.

کمیجانی، پیگیری مطالبات غیرجاری را از اولویت‌های اصلی بانک مرکزی و دولت برشمرد و گفت: امیدواریم با این تلاش‌های جمعی شاهد مهار افزایش مطالبات غیرجاری بانک‌ها باشیم.قائم مقام بانک مرکزی کاهش مطالبات غیرجاری را زمانبر دانست و اظهار کرد: این مطالبات به‌عنوان یک طبقه از دارایی‌های بانکی مطرح است ضمن این‌که در دنیا میزان متعارف آن حدود 2 درصد و بین 2 تا 5 درصد در حد هشداردهنده به شمار می‌آید.

وی با بیان این‌که این شاخص در ایران بیش از رقم متعارف در دنیاست، گفت: به سبب پرداخت برخی تسهیلات در گذشته وجود این مطالبات را همچنان برقرار ساخته که ارقام جدیدی بر مطالبات غیرجاری می‌افزاید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها