وزیر نیرو گفت:انتقال آب به دریاچه ارومیه اقدام موثری است که برای بهبود وضع این دریاچه انجام می گیرد.
کد خبر: ۷۰۵۵۵۷
متوقف کردن ساخت سدها برای احیای دریاچه ارومیه

حمید چیت چیان در گفت​وگو با واحد مرکزی خبر در ارومیه افزود: تلاش ما انتقال آب از دو نقطه به این دریاچه است به طوری که تا 3 الی 4 سال آینده مردم به صورت ملموس این اقدامات را احساس خواهند کرد.

وی لایروبی رودخانه های منتهی به دریاچه ارومیه را از دیگر اقدامات وزارت نیرو در این زمینه عنوان کرد و گفت:آب این رودخانه ها به سمت مناطق عمیق دریاچه هدایت می شوند تا شاهد بالا آمدن سریع آب دریاچه باشیم.

وزیر نیرو متوقف کردن ساخت سدهای در دست احداث را از دیگر اقدامات مهم برای احیای دریاچه نام برد و افزود : این اقدام با تصمیم کارگروه احیای دریاچه ارومیه اتخاذ شد که موجب می شود آب بیشتری از رودخانه ها به سمت دریاچه ارومیه جریان یابند .

چیت چیان با اشاره به اینکه عمق دریاچه ارومیه در تمام نقاط یکسان نیست گفت : کار احیا در عمیق ترین نقطه دریاچه انجام می گیرد و پس از آن مناطق کم عمق دریاچه احیا می شود.

کاهش 10 درصدی میزان بارندگی در کشور

وزیر نیرو گفت: میزان بارندگی در کشور 10 درصد کاهش یافته است.

چیت چیان افزود: بر اساس آخرین آمارها این میزان کاهش نسبت به متوسط سالهای گذشته روی داده است بطوریکه حدود 8 سال است در شرایط خشکسالی قرار گرفته ایم.

وی میزان توزیع بارندگی را در مناطق مختلف کشور متفاوت عنوان کرد و گفت : استانهای آذربایجان غربی و شرقی، قزوین، البرز، تهران ، سمنان و خراسان رضوی از استانهایی هستند که با بیشترین کاهش بارندگی مواجه هستند.

وزیر نیرو ابراز امیدواری کرد با تلاشی که مسئولان برای مدیریت مصرف انجام می دهند و با همکاری مردم در بخش های مصرف شرب ، کشاورزی و صنعت خود را با شرایط خشکسالی در کشور تطبیق بدهیم و خشکسالی بر مردم فشار وارد نکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها