این روزها تا دلتان بخواهد تبلیغات پزشکی در شبکه‌های ماهواره‌ای موج می‌زند. فروش انواع و اقسام داروهای تقویت جنسی، ترک اعتیاد، چاقی، لاغری و تبلیغ عمل‌های جراحی زیبایی، یک پای ثابت برنامه‌های ماهواره‌ای است. البته تبلیغات پزشکی فقط به شبکه‌های ماهواره‌ای محدود نشده است، حتی برخی پزشکان داخل کشور نیز با پخش آگهی در سطح شهر به دنبال مشتری می‌گردند؛ آن هم در حالی که بر اساس قانون، هرگونه تبلیغات پزشکی، منع قانونی دارد.
کد خبر: ۷۰۴۶۰۲

این تبلیغات تلفنی، پیامکی، صوتی و تصویری در حالی انجام می‌شود که روز گذشته، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور خبر داد: ۹۰ درصد تبلیغات در حوزه پزشکی، از سوی افراد غیرمجازی انجام می‌شود که هیچ صلاحیتی برای این کار ندارند.

به گزارش جام‌جم، علیرضا زالی در نشست خبری با خبرنگاران عنوان کرد: بر اساس تحقیقاتی که انجام شده، داروهای ترک اعتیادی که مدام در ماهواره تبلیغ می‌شود، مملو از آرامبخش‌ها، عصاره‌های ناخالص و مواد مضر است که هم به کبد و هم به دیگر اعضای بدن لطمه می‌زند. همچنین در مورد مصرف قرص‌های لاغری نیز این زیان و آسیب دیده می‌شود.

به اعتقاد رئیس سازمان نظام پزشکی کشور، پزشک متبحر و حرفه‌ای، نیازی به تبلیغات ندارد و البته خود مردم نیز نباید گول تبلیغات متعدد پزشکی را بخورند.

همچنین زالی خبر می‌دهد که تا دو ماه آینده، تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان نظام پزشکی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد می‌شود و بر اساس آن، این سازمان در نظر دارد جلوی تبلیغات فریبنده و غیرواقعی در نظام سلامت گرفته شود.

75 درصد مراجعان بخش خصوصی بیمه تکمیلی دارند

در ادامه این نشست خبری، رئیس سازمان نظام پزشکی به طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: تحقیقات این سازمان حاکی از آن است که افزایش میزان مراجعات به بخش دولتی، تاثیری در بخش خصوصی برجای نگذاشته است؛ طوری که می‌توانیم بگوییم 70 تا 75 درصد افراد مراجعه‌کننده به بیمارستان‌های خصوصی، از بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند.

این مقام مسئول به بحث رایگان شدن زایمان طبیعی در طرح تحول سلامت اشاره و اظهار کرد: از زمان اجرای این طرح، با کاهش 5 درصدی آمار سزارین در کشور مواجه شده‌ایم.

همچنین وی یادآوری کرد که بیش از شش میلیون و 400 هزار نفر از افرادی که در گذشته از حمایت هیچ گونه بیمه پایه‌ای برخوردار نبودند، هم‌اکنون از پوشش بیمه‌ای در طرح تحول سلامت استفاده می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها