آزمایش داروی جدید در لیبریا

درمان ابولا کشف شد

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت به مردم توصیه کرد اگر کار ضروری ندارند مسافرت به کشورهای درگیر با بیماری ابولا را به تعویق بیندازند و در صورت ضرورت سفر به این مناطق، حتما قبل از مسافرت با مسئولان بهداشتی در داخل کشور صحبت کرده و راهنمایی‌های لازم را از آنان بگیرند.
کد خبر: ۷۰۴۵۳۸
هشدار وزارت بهداشت به مسافران درباره بیماری ابولا

به گزارش مهر، محمدمهدی گویا افزود: تاکنون کشورهای گینه، لیبریا و سیرالئون عمده‌ترین کشورهای گرفتار به این بیماری هستند و ظرف چند روز گذشته در پایتخت نیجریه هم مواردی از ابتلا به این بیماری گزارش شده است.

وی عنوان کرد: تاکنون درمان شناخته شده‌ای برای بیماری ابولا پیدا نشده است، واکسنی هم برای پیشگیری از آن وجود ندارد. مبتلایان به این بیماری 60 تا 90 درصد جان خود را از دست می‌دهند و تاکنون نیز بیش از 1700 نفر در دنیا به این بیماری مبتلا شده‌اند و 960 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

گویا، راه‌های انتقال این بیماری را از طریق تماس با ترشحات بدنی مثل خون، مایعات بدنی و تماس با امعا و احشای حیوان آلوده، ذکر کرد و یادآور شد: این بیماری از طریق خون و ترشحات بدنی فرد بیمار به اطرافیانش و بخصوص به مراقبان این بیماران منتقل می‌شود. همچنین مردم در صورت سفر ضروری، از تماس با حیوانات بخصوص شامپانزه، میمون، خوک و خفاش پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: مسافرانی که به این کشورها سفر کردند در صورت بازگشت به کشور چنانچه تا 30 روز بعد از بازگشت دچار تب، اسهال، استفراغ و خونریزی در بدنشان شوند، حتما با ذکر این‌که به کشورهای گینه، لیبریا، سیرالئون و پایتخت نیجریه سفر داشتند، به مسئولان بهداشتی کشور اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
اسی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
۰
۰
خوب بهتر نیست راه رفتن رو ببندین 0كسایی هستن گوششون بدهكار نیست وبه فكرپولن تا جون مردم

نیازمندی ها