ادامه پیشروی نیروهای داعش به سمت مناطق کردستان عراق و شهر اربیل باعث شد تا نیروهای ارتش و نیروهای پیشمرگه کرد برای مقابله با آنها متحد شوند. در تازه‌ترین این اقدامات، قاسم عطا، سخنگوی ارتش عراق از ایجاد اتاق عملیات مشترک میان ارتش و پیشمرگ‌ها برای مقابله با گروه داعش خبر داد.
کد خبر: ۷۰۴۱۲۰

به گزارش ایسنا، عطا با اعلام خبر تشکیل این اتاق مشترک، بیان کرد که جنگنده‌های ارتش و نیروهای هوایی همچنان به ارائه کمک‌های بشردوستانه به شهروندان در منطقه سنجار ادامه می‌دهند. برخی دیگر از خبرها نیز از هلاکت و شکست نیروهای داعش در برخی مناطق عراق حکایت دارد. در همین‌باره ، منابع امنیتی اعلام کردند نیروهای ارتش عراق موفق شدند 40 نفر از اعضای داعش را در منطقه الدجیل واقع در استان صلاح‌الدین به هلاکت برسانند. گفته می‌شود دستگاه‌های امنیتی تجهیزات نظامی و فنی بیشتری را در پایگاه اسپایکر مستقر کرده و آماده آزادسازی کامل بقیه مناطق استان صلاح‌الدین هستند.

شورای استانداری بابل نیز اعلام کرد که نیروهای ارتش موفق شدند 11 نفر از اعضای داعش را به هلاکت رسانده و تجهیزات آنها را منهدم کنند. همچنین نیروهای امنیتی به پادگان آموزش نظامی اعضای داعش در منطقه جرب الصخر دست یافتند. همچنین سازمان اطلاعات نظامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش عراق موفق شدند یکی از پایگاه‌های گروه داعش در موصل را هدف قرار دهند که موجب کشته شدن یکی از رهبران اصلی داعش و منهدم شدن تعداد زیادی از تجهیزات آنها شد. منابع آگاه و شاهدان نیز در منطقه غرب استان کرکوک گزارش دادند، تروریست‌های داعش با جا گذاشتن مهمات و سلاح خود از منطقه فرار کرده و به مکان نامعلومی گریخته‌اند. یکی از فرماندهان نیروهای بیداری در این باره گفت: سربازان تحت امر وی دیده‌اند که در حدود صدنفر از عناصر داعش در روستای الزویه در منطقه بیجی استان صلاح‌الدین و همچنین در منطقه الزاب در جنوب غرب کرکوک، سلاح‌های خود را جا گذاشته و گریخته‌اند.

با وجود این حملات، جنایات وحشیانه داعش همچنان در برخی مناطق عراق ادامه دارد. اقلیت ایزدی‌ها در اطراف شهر سنجار، این روزها هدف بیشتر این جنایت‌ها بوده‌اند. در همین رابطه، وزیر حقوق بشر عراق گزارش داد که گروهک تروریستی داعش بیش از ۵۰۰ نفر از ایزدی‌های عراق را به قتل رسانده است. براساس این خبر، تروریست‌ها تعدادی زن و کودک ایزدی عراقی را نیز زنده زنده سوزانده‌اند.

در خبر دیگری، گروه تروریستی داعش دیروز در بیانیه‌ای به شهروندان پنج استان موصل، الانبار، صلاح‌الدین، دیاله و کرکوک دستور داد خانواده‌های کرد را معرفی کنند تا آنها را با اسیران در بند پیشمرگه‌های کرد مبادله کند. براساس این بیانیه، همه شهروندان پنج استان باید خانواده‌هایی را که اصالتا کرد هستند، به نیروهای گروه تروریستی داعش معرفی کنند. تروریست‌های داعش هشدار داده‌اند کسانی که هویت کردها را افشا نکنند با مجازات قتل، اسارت و تبعید روبه‌رو خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها