500 نفر از نیروهای پلیس استانبول دیروز در یک عملیات همزمان و یورش به منازل و محل کار اعضای شبکه قاچاق قرص‌های روانگردان موسوم به بونازی آنها را دستگیر کردند.
کد خبر: ۷۰۳۳۵۶

هفته گذشته اولیای بسیاری از کودکان و جوانان در استانبول با شکایت از رواج قرص‌های بونازی به مسئولان دولت هشدار داده بودند که فرزندانشان در دام مرگبار مواد مخدر صنعتی ارزان قیمت گرفتار شده‌اند.

با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری فروشندگان این گونه قرص‌ها آغاز شد تا این که دیروز ماموران در عملیات‌هایی همزمان موفق به دستگیری تعدادی از این قاچاقچیان شدند و مقادیری ماده مخدر و نیز قرص‌های روانگردان را از منازل و مخفیگاه‌های این قاچاقچیان کشف کردند. با صدور قرار قانونی برای قاچاقچیان، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد./ ایرنا

پیدا شدن دختر گمشده 10 سال بعد از سونامی

یک خانواده اندونزیایی که در سونامی این کشور، کودک چهار ساله خود را گم کرده و گمان می‌کردند کشته شده باشد، پس از ده سال او را در جزیره دیگری یافتند.

این زن و شوهر در آچه و پس از ویرانی خانه‌شان در سونامی سال 2004 که باعث مرگ 170 هزار نفر شد، به این باور رسیدند که دختر چهار ساله‌شان در این حادثه کشته شده است، بنابراین هر ساله مراسم یادبودی به مناسبت درگذشت وی برگزار می‌کردند. با گذشت ده سال از آن حادثه تلخ، دایی دختر گمشده به طور اتفاقی در جزیره دیگری با دختر نوجوانی روبه‌رو شد که شباهت بسیاری به خواهرزاده‌اش داشت.

وی وقتی درباره این کودک تحقیق کرد متوجه شد مردی ماهیگیر این دختر را در حادثه سونامی بی‌هوش یافته و پس از نجات وی، او را برای ادامه زندگی به یک زن سالخورده تنها سپرده است. مرد اندونزیایی وقتی پی به سرنوشت کودک برد، مطمئن شد او همان خواهرزاده گمشده‌اش است. در این مرحله قرار شد آزمایش دی. ان. ای از این کودک و والدینش صورت گیرد و سپس تحویل آنها شود.

این در حالی است که این خانواده پس از پیدا شدن دخترشان، اکنون امیدوارند پسر گمشده‌شان را نیز که هنگام وقوع سونامی گمشده بود بیابند./ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها