مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خبر داد:

موتورسیکلت‌ها عامل 49 درصد آلودگی صوتی در پایتخت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از کاهش تابلوهای حمل با جرثقیل و توقف مطلقا ممنوع خبر داد و گفت: 600 تابلو حمل با جرثقیل و توقف مطلقا ممنوع در سطح شهر تهران حذف شده است.
کد خبر: ۷۰۳۲۱۰
90درصد موتورسیکلت‌ها استاندارد نیستند

به گزارش مهر ،سرهنگ سید تیمور حسینی، با بیان این مطلب افزود: با دستور سردار مومنی رئیس پلیس راهور ناجا از 21 تیرماه سال جاری بعضی از تابلوهای حمل با جرثقیل و توقف مطلقا ممنوع در حال جمع‌آوری است.

وی درادامه به روند این اقدام مهم اشاره کرد و اظهار داشت: طرح کاهش تابلوهای حمل با جرثقیل و توقف مطلقا ممنوع و زمان دار شدن برخی از تابلو در دستور کار پلیس است و این اقدام به صورت مقطعی نیست و این اقدام ادامه دارد.

سرهنگ حسینی افزود: اولویت نخست پلیس برای جمع‌آوری برخی از تابلوهای حمل با جرثقیل و توقف مطلقا ممنوع و بحث زمان‌دار شدن تابلو در معابر درجه ‌ یک است سپس درجه دوم که البته در صورت نیاز در برخی معابر شهری به جای کاهش تابلوها اقدام به افزایش و یا اضافه کردن این تابلوها را می‌کنیم .

این مقام مسئول اضافه کرد: تابلوهای که قرار است جمع‌آوری شود مورد پایش و شناسایی قرار گرفته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خاتمه عنوان کرد: از زمانی که سردار مومنی دستور به کاهش تابلو داده‌اند بالغ بر 600 تابلو حمل با جرثقیل و توقف مطلقا ممنوع جمع‌آوری شده است.

تسهیلات پلیس برای موتورسیکلت‌های برقی

وی در ادامه با انتقاد از استاندارد نبودن 90درصد موتورسیکلت‌های موجود، گفت: پلیس آمادگی دارد تا در صورت استقبال از موتورهای برقی، تسهیلات ترافیکی خاصی را همچون امکان تردد در خطوط ویژه را در نظر بگیریم.

سرهنگ حسینی با اشاره به وضعیت نامطلوب استاندارد موتورسیکلت‌های موجود در خیابان‌ها و برنامه پلیس برای نظارت بر تولید موتورسیکلت‌های تولید داخل کشور، اظهار داشت: نظارت بر کارخانجات سازنده موتورسیکلت و کنترل ایمنی و استانداردهای لازم این وسائل نقلیه در حیطه اختیارات پلیس نیست و نظارت در این خصوص باید در زمان شماره‌گذاری و اخذ مجوزهای لازم، صورت گیرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با انتقاد از کیفیت پایین و عدم وجود استاندارد‌های ایمنی و محیط زیستی برای بسیاری از موتورسیکلت‌های موجود در بازار، گفت: متاسفانه در حال حاضر بیش از 90 درصد از موتورسیکلت‌های موجود، از داشتن استاندارد لازم و توانایی پاس کردن فاکتورهای ایمنی و محیط زیستی برخوردار نیستند.

وی به تاثیر آلایندگی موتورسیکلت‌ها بر محیط زیست و نقش پررنگ این وسائل نقلیه در آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که میزان آلایندگی هر موتورسیکلت، با آلودگی تولید شده 5 خودرو تولید داخل کشور که در حد استاندارد یورو 2 هستند برابری می‌کند.

حسینی در ادامه از طرح موتورسیکلت‌های برقی و جایگزینی این موتورسیکلت‌ها به جای موتورسیکلت‌های بنزینی و معمول،‌ استقبال کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرداری تهران برای استفاده از موتورسیکلت‌ها و جایگزینی آن‌ها با موتورسیکلت‌های رایج، تسهیلات مالی خوبی را در نظر گرفته است، ما نیز این آمادگی را داریم تا در صورت استقبال از این طرح و به منظور همکاری بیشتر، تسهیلات ترافیکی خاصی را همچون امکان تردد در برخی مسیرهای ویژه و خطوط ویژه در نظر بگیریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها