رئیس کمیته ترویج تغذیه با شیر مادر گفت: بیمارستان‌های خصوصی دو ضربه بزرگ به سلامت جامعه می‌زنند، اول این که زایمان سزارین را ترویج می‌کنند، دوم این که مادر را ترغیب می‌کنند از شیر خشک استفاده کند.
کد خبر: ۷۰۱۷۸۵

به گزارش فارس، علیرضا مرندی در همایش تغذیه با شیر مادر افزود: در گذشته این اعتقاد غلط وجود داشت که زمانی که نوزاد زردی گرفت، شیر مادر باید قطع شود در حالی که به هیچ وجه نباید این اتفاق رخ دهد.

وی ادامه داد: این اعتقادات قدیمی باعث می‌شد مادران به سمت استفاده از شیر خشک بروند در صورتی که این اعتقادات اشتباه بود و به هیچ وجه نباید مصرف شیر مادر را قطع کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این که آموزش‌های لازم به دانشجویان پزشکی در مورد ترویج تغذیه با شیر مادر داده نمی‌شود، گفت: تبلیغات شیر خشک، مادران را گمراه می‌کند و فکر می‌کنند شیر خشک برای کودک آنها مناسب‌تر است.وی به نگرانی مادران درخصوص تناسب اندامشان اشاره کرد و توضیح داد: گاهی مادر نگران اندامش است و رژیم می‌گیرد و متأسفانه متخصصان تغذیه نیز این رژیم‌ها را تجویز می‌کنند، اما از این موضوع خبر ندارند که رژیم غذایی در دوران شیردهی موجب کاهش شیر مادر می‌شود.مرندی به مادران شیرده توصیه کرد تا از ورزش سنگین بپرهیزند و در روزهای اول زایمان، خواب و استراحت کافی داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها