امروزه توسعه خودروهای هوشمندی که بدون نیاز به راننده حرکت می‌کنند، افزایش یافته است. چیزی که در این خودروها زیاد به آن توجه نمی‌شود، سیستم امنیتی آنهاست.
کد خبر: ۷۰۱۵۸۵

تصور کنید کسی بتواند خودروی هوشمند شما را هک کند و کنترل آن را در حالی که شما داخل آن نشسته‌اید، به دست بگیرد. این اتفاق بسیار ترسناک است و ‌به صورت مستقیم با جان انسان‌ها سروکار دارد. هرچند هنوز هیچ گزارش و اطلاعی در مورد نفوذ هکرهای خرابکار به خودروهای هوشمند گزارش نشده است، اما حدود یک سال پیش در کنفرانس قبلی Def Confدر لاس‌وگاس، دو محقق امنیتی اعلام کردند، توانسته‌اند سیستم ترمز خودروهای هوشمند دو شرکت پرآوازه فورد و تویوتا را دستکاری کنند. تویوتا پریوس که یکی از دو خودروی هک شده است، اندازه متوسطی دارد و یک خودروی برقی دوگانه محسوب می‌شود. فورد اسکیپ نیز یک شاسی‌بلند هوشمند است.

اکنون این دو محقق امنیتی یعنی کریس ولسک و چارلی میلر اعلام کرده‌اند فناوری‌ای را تولید کرده‌اند که می‌تواند خودروها را از حملات سایبری محافظت کند. براساس گزارش رویترز این دو متخصص ماه آینده در کنفرانس Black Hat طرح اولیه این فناوری را روی یک خودرو نشان می‌دهند. این دستگاه در صورت حمله به سیستم، ناهنجاری‌های ترافیک داده‌ها را تشخیص می‌دهد و جلوی فعالیت آنها را می‌گیرد. مجموعه‌ای از الگوریتم‌های رایانه‌ای در این دستگاه استفاده شده است تا بتواند ترافیک شبکه درون خودرو را شنود کند. جالب این‌که این دو محقق فقط ۱۵۰ دلار برای خرید قطعات الکترونیکی مورد نیاز هزینه کرده‌اند. هدف ولسک و میلر کمک به سازندگان خودروهای هوشمند برای مقابله با نفوذپذیری سیستم امنیتی آنهاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها