تبهکاران جاده در تازه‌ترین جنایت خود، پس‌از سرقت محموله یک تریلی، راننده آن را به طرز دلخراشی به قتل رساندند. چند سالی است راهزنان جاده با روش‌های مختلف اقدام به سرقت محموله‌های تریلرها در جاده‌های کشور می‌کنند.
کد خبر: ۷۰۱۰۴۶

جام جم سرا: این سارقان که گاهی برای فریب طعمه خود در جاده‌های خلوت نقش پلیس را ایفا می‌کنند در سرقت‌ها به صورت کاملا حرفه‌ای عمل کرده و هیچ ردی از خود برجای نمی‌گذارند.

دزدان در تازه‌ترین جنایت خود پس از سرقت محموله میلگرد راننده تریلر را به قتل رساندند. رسیدگی به این پرونده همزمان با شکایت اعضای خانواده مقتول در پلیس آگاهی زنجان در دستور کار پلیس قرار گرفت. خانواده راننده 50 ساله در شکایت خود به ماموران گفتند: «مرد ناپدیدشده راننده تریلر بود و دهم تیر همراه محموله میلگرد از بستان‌آباد راهی قزوین شد. وی در آخرین تماسش اعلام کرد در پلیس‌راه زنجان در حال استراحت است و به زودی به سمت قزوین حرکت می‌کند. پس از این تماس تلفن همراه او خاموش شد و تلاش ما برای ارتباط با وی بی‌نتیجه ماند.»

پس از این شکایت تیمی از ماموران تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند و در بازجویی از رانندگان خودروهای عبوری متوجه شدند تریلر شب حادثه در نزدیکی پلیس‌راه زنجان دیده شده بود.

دو روز پس از این شکایت، اهالی منطقه‌ای در جاده ساوه در تماس با پلیس اعلام کردند دو روز است تریلری بدون صاحب کنار جاده رها شده است. در ادامه تیمی از ماموران با حضور در محل موردنظر متوجه رد خون روی در و باک تریلر شدند و پس از ورود به کابین راننده جسد غرق در خون وی را دیدند.

تحقیقات پلیسی نشان داد جسد کشف‌شده متعلق به راننده‌ای است که دو روز قبل در پلیس‌راه زنجان ناپدید شده بود. کارآگاهان با انجام تحقیقات جنایی دریافتند مرد راننده، قربانی راهزنان جاده شده و سارقان پس از سرقت محموله میلگرد، او را به قتل رسانده و جسدش را در محلی خلوت رها کرده‌اند.

در حال حاضر تحقیقات پلیسی برای کشف راز این جنایت ادامه دارد. قاضی حسین اصغرزاده رییس شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران در این‌باره گفت: «سرقت محموله‌های تریلرها و کامیون‌ها، جرم سازمان‌یافته باندی است. در این جرم سارقان ابتدا قربانی خود را شناسایی و نقشه سرقت را در محلی خلوت اجرا می‌کنند. نقشه سرقت به روش‌های مختلفی انجام می‌شود.»

وی افزود: «سارقان گاهی وقتی راننده در حال استراحت است به وی حمله‌‌ور می‌شوند و پس از ضرب و شتم، تهدید و حتی قتل نقشه سرقت را اجرا می‌کنند.» این قاضی جنایی ادامه داد: «اعضای این باندها گاهی طعمه خود را تعقیب و در محلی خلوت در پوشش مامور راننده را متوقف و نقشه خلوت را اجرا می‌کنند.»

اصغرزاده خاطرنشان کرد: «سارقان در مرحله بعد تریلری را به نزدیکی خودرو مورد نظر می‌آورند و محموله را بار خودرو خود می‌کنند و آن را به انبارهای مورد نظرشان انتقال می‌دهند. این سارقان به صورت کاملا حرفه‌ای عمل می‌کنند و برای اینکه هیچ ردی از خود باقی نگذارند تریلر و تلفن همراه قربانیان را به هیچ عنوان سرقت نمی‌کنند. اعضای این باندها بیشتر در استان‌های شمال غربی و مرکزی کشور فعالیت دارند و رانندگان هنگام استراحت باید کاملا هوشیار باشند و در محل‌های تاریک و کم تردد استراحت نکنند.»(شرق)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها