رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور:

یک طرفه شدن جاده چالوس از ساعت 17:30

مسافران بازگشت را به شنبه یا یکشنبه موکول کنند

یکطرفه شدن جاده‌های شمالی منتهی به تهران

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: جاده هراز و چالوس به منظور تسهیل بازگشت مسافران از ظهر امروز ( جمعه) یک طرفه می شود.
کد خبر: ۷۰۰۸۲۳
یکطرفه شدن جاده‌های شمالی منتهی به تهران

سرهنگ محمدحسین حمیدی در گفت وگو با مهر با اشاره به حجم بالای سفر در تعطیلات عید فطر و نیز ترافیک سنگین در محورهای استانهای شمالی، اردبیل، آستارا و بخشی از استانهای فارس و اصفهان اظهار داشت: مسافران در صورت امکان زمان بازگشت خود را به بعد از روز شنبه یا یکشنبه موکول کنند و به جای عصر روز جمعه در این روزها به سمت شهرهای خود حرکت کنند زیرا با بازگشت این حجم از مسافران، شاهد ترافیک سنگینی در جاده های کشور خواهیم بود.

حمیدی به اعمال محدودیت و ممنوعیت تردد در محورهای مواصلاتی کشور اشاره کرد و افزود: تردد انواع وسایل نقلیه در محور چالوس از ساعت 12 روز جمعه تا 3 بامداد روز شنبه از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع است. همچنین با اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15:30 روز جمعه تا 3 بامداد روز شنبه از مرزن آباد به سمت کرج بصورت یکطرفه است.

به گفته وی، تردد وسایل نقلیه در محور هراز از ساعت 12 روز جمعه تا 2 بامداد روز شنبه از رودهن به سمت آمل ممنوع است و با اعلام مامورین پلیس راه در محل تردد وسایل نقلیه از ساعت 15 روز جمعه تا ساعت 2 بامداد روز شنبه از آب اسک به رودهن(محدوده مشاء) بصورت یکطرفه است.

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور افزود: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج- چالوس و نیز هراز کماکان ممنوع است. تردد تریلرها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی در محور فیروزکوه از ساعت 6 تا 24 امروز از تهران به قائم شهر و بالعکس ممنوع است.

حمیدی همچنین به ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین باربری(تریلی،کامیون و کامیونت) به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 16 الی 24 روز جمعه از محور سلفچگان به قم نیز اشاره کرد.

رییس مرکز کنترل پلیس راهورادامه داد: تردد تریلرها و کامیونها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 8 تا 24 روزجمعه از محور قدیم رشت به قزوین و بالعکس ممنوع است.

به گفته وی، تردد تریلرها و کامیونها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 8 الی 24 روز جمعه از محور آستارا به اردبیل و بالعکس ممنوع است.

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور با تاکید بر مدیریت بازگشت زمان سفر از سوی مسافران، به کم بودن عرض و تنگی معابر برخی محورهای مواصلاتی اشاره کرد و از رانندگان خواست از عجله و شتاب، سبقت و سرعت غیرمجاز، تجاوز به چپ و تردد در شانه خاکی پرهیز کنند. همچنین با صبر، تحمل و حوصله رانندگی کرده تا شاهد حادثه و راهبندان در مسیر نباشیم.

وی از رانندگان خواست در مسافت های طولانی، هر دو ساعت یکبار به مدت 10 تا 15 دقیقه استراحت کرده و در محدوده شهرها، به مسیر ها توجه بیشتری داشته باشند.

حمیدی، عدم توجه به جلو، انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه را از عوامل مهم در تصادفات جاده ای عنوان کرد و افزود: در این تصادفات، موضوع عجله و شتاب رانندگان به علت بی حوصلگی آنها حین رانندگی بسیار برجسته است؛ عجله و شتاب راننده که با سرعت و سبقت غیرمجاز همراه است به انحراف چپ خودرو منجر می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
۰
۰
همه ساله همچین مشكلاتی داریم آیا بهتر نیست یبار خرج كنن و همچین جاده هایی كه اینچنین بار ترافیكی دارن رو دوبانده كنن؟؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها