دو مرد نقابدار که مسلحانه وارد خانه یک زن تهرانی شده و او و پرستارش را محبوس کرده و طلاهایش را دزدیده بودند، از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۹۹۴۹۱

به گزارش پلیس آگاهی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس تهران بزرگ در این باره گفت: بیست و ششم خرداد امسال، فردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و از وقوع دزدی مسلحانه در خانه‌شان خبرداد. ماموران کلانتری 125 یوسف‌آباد با اطلاع از این تماس برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده افزود: ماموران به تحقیق از شاکی پرداختند که معلوم شد او هنگامی که به خانه بازگشته مشاهده کرده مادرش همراه زنی که پرستار او بوده در یکی از اتاق‌ها با طناب بسته شده‌اند و هر چه اموال قیمتی ازجمله طلا و پول درون خانه بوده توسط دو مرد که قمه و سلاح داشته‌اند، دزدیده شده و متهمان فرار کرده‌اند.

وی یادآور شد: با تشکیل پرونده و به دستور قضایی بازپرس عموزاد، تحقیقات به طور ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفت. آنها با احضار مادر شاکی و پرستار وی به مرکز پلیس به تحقیقات از آنها پرداختند و مشخص شد، فردی که شب حادثه زنگ خانه‌شان را به صدا درآورده ادعا کرده از اقوامشان است که به مــحض باز شدن در، دو مـــرد نقابدار وارد شده و ادعا کرده بودند دختر خانواده را نیز گروگان گرفته‌اند و با این ترفند آن دو را تهدید کرده سپس با سرقت طلا و جواهرات که 50 میلیون تومان ارزش داشته خانه را ترک کرده‌اند.

وی یادآور شد: ماموران ابتدا احتمال دادند سارقان نقابدار با پرستار شاکی همدست باشد. بنابراین تحقیق را روی وی متمرکز کردند که مشخص شد او در این دزدی هیچ نقشی نداشته است. در ادامه این فرضیه که سارقان حتما از آشنایان مالباخته بوده‌اند، قوت گرفت.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی گفت: در ادامه تحقیقات ماموران سرنخ‌هایی را به دست آوردند که نشان می‌داد زن جوانی که از آشنایان خانواده شاکی بوده شب سرقت برای دقایقی مهمان این خانواده بوده و به محض این که او آنجا را ترک کرده، سرقت مسلحانه رخ داده است. ماموران به این زن ظنین شدند و در ادامه معلوم شد شوهر وی که امیر نام دارد و سی‌و‌پنج ساله بوده یک متهم سابقه‌دار است و احتمال دادند این مرد در این دزدی نقش داشته باشد.

حاجی‌زاده افزود: این متهم و همسرش تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و چند شب پیش آنها را در یک رستوران شناسایی و دستگیر کردند. این زوج برای تحقیقات به اداره یکم پلیس آگاهی منتقل شدند. مرد متهم در بازجویی به سرقت مسلحانه با همدستی دوستش اعتراف کرد و گفت همسرم در سرقت نقشی نداشت و فقط وقتی درباره وضع زن سالخورده و این که طلای زیادی در خانه‌اش نگهداری می‌کند، برایم حرف‌هایی زد ، وسوسه شدم دست به سرقت بزنم. وقتی همسرم خانه شاکی را ترک کرد همراه دوستم سهیل دست به دزدی مسلحانه زدیم.

وی یادآور شد: در پی اظهارات متهم، همدستش نیز تحت تعقیب قرار گرفت و سرانجام او در مخفیگاهش که یکی از شهر‌های شمالی بود دستگیر شد. او با انتقال به پلیس آگاهی تهران در مواجهه حضوری با همدستش به مشارکت در اجرای نقشه سرقت اعتراف کرد. این در حالی بود که پلیس در بازرسی از منزل این متهم مقادیری از اموال سرقتی و طلاهای مالباخته را کشف کرده بود.

با صدور قرار قانونی برای متهمان ازسوی بازپرس عموزاد، رئیس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران، سارقان روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی از آنها برای مشخص شدن دیگر جرایمشان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها