گروه خانواده شبکه دو در تدارک برنامه‌های جدید برای پخش در بعد از ماه رمضان است که از میان آنها می‌توان به سری جدید برنامه «زنده‌باد زندگی»، «مجله بارداری»، سری جدید «عصر خانواده»، «مسابقه مادران و دختران» و مستند گزارشی «ماجرا» اشاره کرد.
کد خبر: ۶۹۸۹۸۶

مریم جلالی، مدیر گروه خانواده شبکه دو درباره برنامه‌های جدید این گروه به جام‌جم گفت: سری جدید برنامه «زنده‌باد زندگی» با اجرا و تهیه‌کنندگی محمدجعفر خسروی از شهریور ماه پخش می‌شود. در سری جدید رویکرد سری‌های قبل یعنی ترویج خانواده‌های راضی و خوشبخت پیگیری می‌شود، اما تلاش خواهیم کرد مهمانان متفاوت و خاص به برنامه دعوت کنیم تا حرف‌ها و ایده‌های جدیدی ارائه کنند.

برنامه «مجله بارداری» هم بعد از ماه رمضان روزهای پنجشنبه ساعت 10 به مدت 90دقیقه پخش می‌شود. گرچه پنج قسمت از این برنامه قبل از ماه رمضان پخش شده بود، اما تغییراتی از قسمت ششم دادیم و این برنامه بعد از رمضان با تغییرات عمده‌ای پخش می‌شود.

مدیر گروه خانواده شبکه دو عنوان کرد: در قسمت‌های قبلی مخاطب در برنامه مجله بارداری شرکت نداشت، اما در سری جدید مادران باردار و پدرانی که در انتظار فرزند اولشان هستند، در برنامه حضور پیدا می‌کنند. قالب برنامه ترکیبی و آموزشی است. دلیل مشارکت مخاطب هم به استقبال بینندگان از این برنامه و حجم بسیار گسترده پیامک‌ها برمی‌گردد. در این برنامه ما سلامت زنان را در حوزه سلامت جسمی، عاطفی، اجتماعی و معنوی بررسی می‌کنیم.

جلالی با اشاره به این‌که پرداخت به چنین موضوعاتی در برنامه ضرورت دارد، گفت: پیدا کردن ادبیات مناسب رسانه‌ای به موضوع بارداری و پرداختن به آن راحت نیست، ولی ما تلاش کرده‌ایم با ادبیاتی مناسب به مسائل مبتلا به حوزه زنان بپردازیم.

سری جدید برنامه «عصر خانواده» هم با محوریت آموزش مهارت‌ها و توجه به مسائل خانواده پخش می‌شود. برنامه عصر خانواده از شنبه تا سه‌شنبه پخش می‌شد، اما بعد از ماه رمضان از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 17 تا 18 پخش می‌شود.

وی درباره تولید مسابقه «مادران و دختران» هم گفت: این مسابقه تولیدی است و پخش آن از شهریور یا مهر آغاز می‌شود. در این مسابقه سه گروه مادر و دختر حضور دارند. مادران در یک گروه هستند و دختران در گروه دیگر و این طور نیست که مادر و دختر در یک گروه باشند و با گروه دیگر رقابت کنند. هدف ما از تولید این مسابقه صرفا رقابت نیست، بلکه بیان تجربه نسل‌هاست.

مدیر گروه خانواده با اشاره به تولید مستند گزارشی ماجرا گفت: این مستند گزارشی از شهریور ماه هر روز پخش می‌شود و شامل گزارش، گفت‌وگو و بخش کارشناسی است. در این برنامه به ماجراهای مختلف از جمله فضای سبز، محیط‌زیست، ثبت‌نام بچه‌ها در مدرسه، زنان سرپرست خانوار، بیمه زنان خانه‌دار، مرخصی بعد از زایمان زنان شاغل و... خواهیم می‌پردازیم.

جلالی در پایان اشاره کرد: در گروه خانواده شبکه دو در قالب برنامه‌های مختلف به مسائل مبتلا به خانواده‌ها می‌پردازیم. البته تنوع قالب و رویکرد برنامه‌ها برایمان اهمیت زیادی دارد و تحقیق و پژوهش محور کارهای تولیدی است تا بتوانیم برنامه‌هایی را به مخاطبان ارائه کنیم که کاربردی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها