سریال «ویندوز قرمز» با موضوع توانمندی‌های ایران در زمینه انرژی هسته‌ای بر اساس واقعه ورود ویروس استاکس‌نت به تاسیسات هسته‌ای، در شبکه سه تولید خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۸۱۶۸

رسول لطفی، تهیه‌کننده این سریال درباره روند تولید آن به مهر گفت: از سال 91 منتظر برآورد بودجه این سریال هستیم که فیلمنامه آن در 13 قسمت نوشته شده و داستان آن درباره بحث انرژی هسته‌ای است.

وی افزود: این سریال با تم جاسوسی و پلیسی ساخته می‌شود و به ویروس استاکس نت می‌پردازد که از سوی دشمنان برای عقب‌ انداختن فعالیت هسته‌ای به سازمان انرژی اتمی وارد شد. ما در این سریال چگونگی ورود ویروس و برخورد نیروهای امنیتی ایران را نشان خواهیم داد.

این تهیه‌کننده در پاسخ به این‌که در متن سریال چقدر به اصل ماجرا پایبند هستند، اظهار کرد: ما برداشتی آزاد از یک اتفاق واقعی داریم و تخیل نویسنده هم در کار دخیل است. این سریال اکشن است و با حضور ده ،‌دوازده شخصیت اصلی، داستان‌های مختلفی را روایت می‌کند.

لطفی مدت زمان تصویربرداری این سریال را هشت ماه پیش‌بینی کرد و یادآور شد: ممکن است بخش‌هایی از کار در خارج از کشور مثلا ارمنستان تصویربرداری شود و این بخش 20 درصد از کار را تشکیل خواهد داد.

وی درباره وضع فعلی این سریال که در نشست معرفی سریال‌های سال 93 سیما به عنوان یکی از سریال‌های شبکه سه معرفی شده بود، توضیح داد: فیلمنامه کامل و مصوب شده است. ما در این کار به بدلکار نیاز داریم و در کنار بحث‌های سایبری، تعقیب و گریز هم در «ویندوز قرمز» وجود دارد.

تهیه‌کننده این سریال درباره لوکیشن‌های آن گفت: باید ببینیم آیا امکان تصویربرداری در نیروگاه هسته‌ای وجود دارد یا خیر؛ البته بخش‌هایی از کار قطعا باید در دکور ضبط شود. شهر و بخش‌های امنیتی و مقر پلیس از جمله مکان‌هایی است که در آنها ضبط خواهیم داشت و لوکیشن‌های این سریال تعدد دارند.

لطفی با ذکر این نکته که ویندوز قرمز به‌روز و مستند دارد، ‌تاکید کرد: بسیاری از توانمندی‌های ما ناشناخته است و به واسطه این سریال، بخشی از توانمندی‌های هسته‌ای ایران بازگو می‌شود. استاکس‌نت ویروسی بود که برخی دولت‌ها با همکاری شرکت‌های معتبری مثل مایکروسافت آن را ساختند و مقابله با این ویروس کار بزرگی بود که دانشمندان جوان ایرانی در این زمینه موفق شدند.

این تهیه‌کننده در پاسخ به این‌که آیا به شخصیت شهدای هسته‌ای هم در این سریال پرداخته می‌شود، گفت: به دلیل حساسیت موضوع، اسمی از شخص خاصی برده نمی‌شود؛ زیرا شاید ما نتوانیم حق مطلب را درباره یک شهید ادا کنیم، به همین دلیل دانشمندانی که ترور شده‌اند، محور اصلی کار نیستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها