معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اکنون قدرت و توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران فراتر از کشورهای معمول و برای دشمن بزرگ طراحی و آماده‌سازی شده و ضمن اشراف کامل بر اوضاع و شرایط منطقه تدابیر لازم در برابر هرگونه ناامنی پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۶۹۸۱۵۹

به گزارش سپاه نیوز، سردار سیدمسعود جزایری، معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در سخنانی با تبیین راهبردها و سناریوهای منطقه‌ای قدرت‌های استکباری اظهار کرد: جلوگیری از شکل‌گیری و استحکام جوامع و حکومت‌های مستقل از جمله راهبردهای قدرت‌های استکباری بویژه آمریکا در منطقه غرب آسیاست. بر این اساس وجود ناآرامی، درگیری، بحران و جنگ در پاکستان، افغانستان، سوریه، عراق، غزه و کرانه باختری در راستای این راهبرد قابل تحلیل می‌باشد.

وی افزود: کشورهایی مثل آمریکا و انگلیس از دیرباز و بااستفاده از راه‌ها و شیوه‌های مختلف، از جمله نفوذ سرویس‌های جاسوسی، گروه‌سازی، فرقه‌سازی و شخصیت‌سازی، زمینه‌های بروز اختلافات در جوامع و حکومت‌های مستقل را فراهم آورده‌اند. جزایری، جریان تکفیری را از نمونه‌های بارز زمینه‌سازی برای ایجاد اختلاف و تفرقه در جوامع اسلامی دانست که به اشکال و اسامی مختلف مثل طالبان، القاعده، جبهه النصره، داعش و چند گروه و سازمان ‌و حزب‌ دیگر با هدایت ‌کلی بیگانه، چند سال است در جهت اهداف آمریکا نقش‌آفرینی می‌کنند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به گسترش گرایش مردم سراسر جهان، بخصوص اروپا و آمریکا به سوی اسلام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: اسناد نشان می‌دهد غرب در برابر امواج بیداری انقلاب اسلامی ده‌ها طرح و سناریو را به آزمایش گذاشته و با صرف هزینه‌های عظیم همچنان تلاش دارد مانع این حرکت بزرگ شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها