رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان این‌که همه اجزای بسته خروج از رکود نیاز به لایحه ندارد، گفت: بخشی از اجزای این بسته در شورای پول و اعتبار تصمیم‌گیری و در نامه‌ای به مدیران عامل بانک‌ها ابلاغ شده است.
کد خبر: ۶۹۷۷۸۴

ولی‌الله سیف در گفت‌وگو با مهر در پاسخ به این پرسش که آیا طرح ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی در جلسه اخیر شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده است، گفت: مصوبه خاصی در مورد این طرح به شورای پول و اعتبار نبردیم که بخواهد تصویب شود. بانک مرکزی از جایگاه قانونی مناسبی در ارتباط با انتظام‌بخشی در بازار غیرمتشکل پولی برخوردار است.

وی افزود: در آخرین جلسه این شورا که بیست و چهارم خردادماه برگزار شد، در گزارشی آخرین اقدامات صورت گرفته در جهت انتظام‌بخشی به بازار غیرمتشکل پولی مطرح شد و اخیرا اقداماتی را که از دی‌ماه گذشته شروع کردیم، به طور جدی پیگیر آن هستیم، زیرا متاسفانه یک اشکالاتی در گذشته وجود داشت؛ ازجمله این‌که اسامی یکسری موسسات غیرمجاز در بانک مرکزی موجود بود و شرایطی بود که ما نمی‌توانستیم خیلی قاطع برخورد کنیم، اما امروز با کمک استانداری‌ها و نیروی انتظامی توانستیم اسامی این موسسات غیرمجاز را در سایت بانک مرکزی حذف کنیم. رئیس‌کل بانک مرکزی تاکید کرد: در شرایط فعلی یک انسجام جدی به‌وجود آمده است تا با توجه به تمام ابعاد و ظرافت‌ها بتوانیم این طرح را اجرایی کنیم. سیف با بیان این‌که بخشی از اجزای بسته خروج از رکود در شورای پول و اعتبار تصویب و از سوی وی در نامه‌ای به مدیرعاملان بانک‌ها ابلاغ شده است، گفت: اجزایی دیگر از این بسته نیازمند مصوبات هیات وزیران است، البته ممکن است برای اجرایی کردن برخی از بخش‌های آن نیز نیاز به ارجاع به مجلس باشد که در صورت نیاز این کار انجام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها