امروزه استفاده از فناوری اینترنت اشیا در حال گسترش است و به سمت چند اکوسیستمی پیش می‌رود. سال گذشته شرکت کوالکام یک بستر با نام AllJoyn برای توسعه اینترنت اشیا ایجاد کرد که اکنون ۵۲ شرکت مختلف از جمله مایکروسافت، ال‌جی، شارپ، پاناسونیک و... عضو آن هستند.
کد خبر: ۶۹۷۵۷۴

چند ماه پیش نیز بنیاد غیرانتفاعی لینوکس، کنسرسیوم متفاوتی به نامAllSeen Alliance تاسیس کرد که با پروتکل شرکت کوالکام همکاری می‌کند. حالا اینتل، سامسونگ و براودکام در اقدامی مشابه گروه غیرانتفاعی Open Interconnect Consortium را تشکیل داده‌اند. تاکنون شرکت‌هایی مانند دل، اتمل، وایند ریور سیستمز نیز به این گروه جدید پیوسته‌اند. با توجه به هدف مشترک این گروه‌ها، رقابت نزدیکی برای جذب توسعه‌دهندگان اتفاق خواهد افتاد و هر توسعه‌دهنده باید پلتفرم مورد نظر خود را انتخاب کند.

گروه OIC در حال توسعه استانداردها و صدور گواهی برای دستگاه‌های مورد استفاده در اینترنت اشیاست تا برنامه‌هایی جامع برای هدایت محصولات اعضای گروه داشته باشد. به‌نظر می‌رسد OIC ابتدا اینترنت اشیا را در محیط‌های کاری و خانه‌ها سپس در خودروها توسعه دهد. این گروه قصد دارد نرم‌افزارهای منبع باز خود را سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ وارد بازار کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها