رییس جمهور روسیه با انتقاد شدید از سیاست های واشنگتن، گفت: آمریکا در 15 سال اخیر خصمانه ترین سیاست ها را در خاورمیانه اجرا کرده است.
کد خبر: ۶۹۷۰۵۶
سیاست آمریکا در خاورمیانه خصمانه است

ولادیمیر پوتین امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران سیاست های آمریکا را ناکارآمد و غیرحرفه ای توصیف کرد و افزود: آنها به حل هر مساله ای پرداختند موجب افزایش مشکلات شدند.

وی افزود: در افغانستان مسایل بی شماری وجود دارد، عراق در حال فروپاشی است و لیبی تجزیه می شود.

پوتین با اشاره به سیاست های مخرب آمریکا در مصر گفت: اگر ژنرال السیسی (رییس جمهور مصر) زمام امور را در این کشور به دست نمی گرفت مصر هم امروز در وضعیت دشواری قرار داشت.

رییس جمهور روسیه با بیان این که تقریبا همه کشورهای آفریقایی مسایل پیچیده ای دارند، آمریکا را مسئول بروز بسیاری از مسایل این کشورها دانست.

وی گفت: آمریکا در اوکراین مداخله کرد و این کشور به وضعیت کنونی گرفتار شده است.

پوتین در ادامه سخنان خود بر ضرورت احترام به معیارهای قوانین بین المللی و قوانین داخلی کشورها تاکید کرد و گفت: باید با احتیاط زیاد در مورد حق حاکمیت و قانون اساسی کشورهای به ویژه دولت های نوپا که سیستم سیاسی جوان و اقتصاد ضعیف دارند، رفتار کرد.

وی هشدار داد: زمانی که حق حاکمیت کشورها نقض می شود عواقب سنگینی به همراه دارد که واگرایی و مناقشات داخلی و بحران شدید همانند آنچه که در اوکراین شاهد هستیم رخ می دهد.

رییس جمهور روسیه با بیان این که در اوکراین بازیگران خارجی باید از طرف های مناقشه خواهان پایان دادن به اقدامات جنگی و آغاز مذاکرات می شدند، افزود: متاسفانه ما چنین اقدامی را از طرف شرکای خود به ویژه آمریکا نمی بینیم برعکس شاهد هستیم که غرب و آمریکا مقامهای اوکراینی را به سوی ادامه جنگ خانمانسوز و برادرکشی و عملیات سرکوبگرانه سوق می دهند و این گونه سیاست هیچ آینده ای ندارد.

پوتین گفت: در مورد تدابیر تحریمی هم همانطور که بارها اعلام کرده ام معمولا این گونه اقدامات تاثیر معکوس دارند و بدون شک در شرایط کنونی روابط روسیه و آمریکا را به بن بست کشانده و به آن ضربه جدی می زند.

وی افزود: اطمینان دارم این اقدام واشنگتن مغایر با منافع راهبردی و بلندمدت آمریکا و ملت این کشور است.

رییس جمهور روسیه در همین حال بر آمادگی کشورش برای مذاکره با آمریکا تاکید کرد و افزود: باب مذاکره با آمریکا برای خروج از این وضعیت هنوز باز است و امیدوارم که عقل سلیم برای حل و فصل مسایل از راههای مسالمت آمیز و دیپلماتیک برتری یابد.

وی در مورد تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه گفت: باید با آرامش و بدون دستپاچگی تحریم های جدید را بررسی کرد.

آمریکا روز چهارشنبه در راستای سیاست های فشار بر روسیه در مساله اوکراین بسته جدید تحریمی علیه این کشور وضع کرد و در فهرست این بسته، نامهای شماری از مقامهای روس و چندین شرکت در بخش های صنایع دفاعی و انرژی و موسسات بانکی این کشور قید شده است. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها