رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: یکی از فرامین مهم رهبر معظم انقلاب مبارزه با فساد بود که ده سال از این فرمان می‌گذرد، اما اجرایی نشده است؛ در حالی که اگر این فرمان اجرایی می‌شد، وضع کشور این‌گونه نبود.
کد خبر: ۶۹۶۸۵۵

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، ناصر سراج در مراسم تودیع و معارفه بازرس کل استان هرمزگان با اشاره به برنامه سازمان بازرسی برای نظارت بر اجرای فرامین مقام معظم رهبری گفت: درخصوص نظارت بر اجرای فرمان رهبری در اقتصاد مقاومتی که شامل 24 بند بود، سازمان بازرسی کل کشور 24 گروه ویژه در تمام استان‌ها تشکیل داده و با تبیین سیاست‌های لازم با هماهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس و معاونت برنامه‌ریزی ریاست‌جمهوری همه برنامه‌ها را قبل از ابلاغ بررسی و پالایش کرده است. یعنی در رابطه با 24 بند فرمان رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی، سازمان بازرسی برنامه دارد.

وی افزود: بنابراین به محض آن‌که دولت برنامه‌های خود را در این زمینه اعلام کند، ما نظارت خود را شروع می‌کنیم تا بتوانیم در پایان سال، نزد رهبر معظم انقلاب روسفید باشیم.

سراج با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «فرهنگ» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: در کشور 30 نقطه محیط و سازمان فرهنگی شناسایی شده که سازمان بازرسی کل کشور درخصوص آن برنامه‌ریزی کرده و نظرات افراد و قانون‌هایی که درخصوص فرهنگ وجود دارد جمع‌آوری شده است تا درخصوص فرمان رهبر معظم انقلاب در رابطه با فرهنگ مشکلات را برطرف کنیم.

سراج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات اخیر برخی مبنی بر آن‌که فساد سیستمی شده است، گفت: البته ما این موضوع را قبول نداریم و فساد سیستمی نیست؛ ولی متاسفانه ادراک فساد و احساس ناامنی در رابطه با موضوع فساد بین مردم زیاد است که با تبلیغات و فرهنگ‌سازی باید تلاش کرد ادراک فساد را کم کرد. عزم سازمان بازرسی کل کشور برای مبارزه با فساد جدی است و قطعا اغماض نخواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها