عبدالله: به آینده افغانستان خوشبین هستم

عبدالله عبدالله، نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در مصاحبه‌ای تاکید کرد شرایط «بسیار‌بسیار حساس» بوده اما با این همه او به آینده کشور خوشبین است.
کد خبر: ۶۹۶۷۷۶

به گزارش ایسنا، عبدالله در مصاحبه با آسوشیتدپرس تاکید کرد: امیدوارم نتایج توافق با احمدی‌زی با میانجیگری آمریکا دیدگاه مرا برای داشتن کشوری با نهادهای دموکراتیک و قوانین مستحکم برآورده کند. شرایط کنونی برد ـ باخت نیست، بلکه شرایط برد ـ برد است.

وی درخصوص گزارش‌هایی مبنی بر این‌که حامیانش گفته‌اند آماده‌اند پیش از نتیجه گرفتن از بررسی مجدد آرا به سمت کاخ ریاست جمهوری رفته و آن را تسخیر کنند، اظهار نظری نکرد. برخی از حامیان عبدالله معتقدند احتمالا نتایج انتخابات دور دوم در 14 ژوئن بار دیگر با تقلب همراه خواهد بود.

عبدالله عبدالله گفت: شرایط بسیار بسیار حساس است نه تنها در کابل بلکه در سراسر کشور و ما امید داریم نتایج توافق با اشرف غنی برای بررسی مجدد تمام آرا مثبت شود. من به این دلیل با بررسی آرای انتخابات موافقت کردم که این تصمیم درستی هم برای کشور و هم آینده افغانستان بود. مردم کشورم هنوز شوک‌زده هستند و ما نیز شوکه شدیم اما این واقعیت غم‌انگیز افغانستان است. وی افزود: من روز سه‌شنبه اولین دیدار مستقیم خود را با اشرف غنی احمدزی در منزل وی برگزار و از او دعوت کردم تا دیدارهای بیشتری داشته باشیم. وی افزود: در توافق ما پیش‌بینی شده است سرانجام لویی جرگه، سیستم سیاسی افغانستان را به نوعی سیستم پارلمانی تغییر دهد که هم رئیس‌جمهور داشته باشد و هم نخست‌وزیر. این ایده ماست.

دریک خبر دیگر مربوط به افغانستان، دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در این کشور حمله انتحاری مرگبار روز سه‌شنبه در استان پکتیکا را که به کشته شدن 90 غیرنظامی و زخمی شدن 50 نفر انجامید، بشدت محکوم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها