بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه روز گذشته با حضور در جمع شخصیت‌های سیاسی و بزرگان کشورش، برای سومین بار به عنوان رئیس‌جمهوری سوریه سوگند یاد کرد. وی در سخنانی در این مراسم یادآور شد که انتخابات، بهترین پاسخ به تروریسم بود.
کد خبر: ۶۹۶۷۷۵

به گزارش ایسنا و به نقل از شبکه خبری اسکای‌نیوز عربی، اسد، پس از ادای سوگند به تشریح برنامه‌های خود برای دوره سوم ریاست جمهوری‌ سوریه که هفت سال به طول خواهد انجامید، پرداخت.

وی در سخنرانی خود پس از مراسم ادای سوگند تاکید کرد که دمشق تا پیروزی کامل به مبارزه با تروریسم و تروریست‌ها ادامه می‌دهد.

وی گفت: انتخابات بهترین پاسخ به تروریسم بود و ملت سوریه پس از سه سال و چهار ماه حمله و جنگ تروریسم علیه خود، نشان دادند ملتی واحد با قلبی واحد هستند و در مقابل تهدید سر خم نمی‌کنند. مشارکت گسترده مردم در انتخابات در واقع به مثابه رفراندومی در مقابل تروریسم و تروریست‌ها بود و طرح کشورهای سلطه‌گر و استعمارگر منطقه را در هم شکست و تمامی نقشه‌های آنها را نقش بر آب کرد. انتخابات سوریه تنها یک روند سیاسی و رای‌گیری ساده نبود بلکه جنگی تمام‌عیار علیه تروریسم بود که در هدف خود موفق شد.

بشار اسد در ادامه با ابراز امیدواری نسبت به بازگشت آوارگان سوری گفت: من یقین دارم که آوارگان سوری خیلی زود به کشورشان باز می‌گردند و در آبادانی میهن خود سهیم خواهند بود.

وی با اشاره به توطئه‌های غربی و نیز برخی کشورهای منطقه علیه سوریه ادامه داد: غرب و کشورهای عربی و منطقه در طرح خود علیه سوریه شکست خورده‌اند، اما این به آن معنا نیست که دشمنان از توطئه‌های خود علیه سوریه و ملت ما دست برداشته‌اند، تروریست‌ها شاید بتوانند آسیب‌ها و مشکلاتی خلق کنند، اما هیچ‌گاه نمی‌توانند عزم ملت ما را درهم بشکنند.

رئیس‌جمهور منتخب سوریه با اشاره به تحولات منطقه در سه دهه گذشته گفت: مواضع سوریه در مقابل آنچه در منطقه روی داده از نفوذ اخوان‌الشیطان (اخوان‌المسلمین) گرفته تا حمله آمریکا به عراق و شروع بهار عربی همواره روشن بوده است. آنچه در سوریه، عراق، لبنان و برخی کشورهای دیگر رخ داد بهار عربی نبود. ما با اصلاحات موافقیم اما خیلی زود مشخص شد که آنچه در سوریه رخ می‌دهد توطئه‌ای بزرگ برای کل منطقه است که در داخل مرزهای سوریه محصور نمی‌ماند.

اسد ادامه داد: ما نه موافق حماسه‌طلبی‌های تو خالی همانند اردوغان هستیم و نه این‌که از حقوق خود کوتاه بیاییم و در گوشه‌ای بنشینیم. ما از اعتدال و میانه‌روی در دفاع از حقوق خود سخن می‌گوییم. حماسه طلبی توخالی آن چیزی است که اردوغان انجام می‌دهد به گونه‌ای که می‌بینیم در مقابل اسرائیل و دفاع از فلسطین همانند طفلی شیرخوار است اما برای حمایت از تروریست‌ها عربده سر می‌دهد! اردوغان هیچ‌گاه آرزو نکرده در قدس نماز جماعت برگزار کند اما آرزو دارد در مسجد امویون (دمشق) نماز جماعت بگذارد.

وی خطاب به کشورهای عرب حامی گروه‌های تروریستی سوریه گفت: کشورهای عربی بهای اقدامات خود را خواهند پرداخت و باید بدانند تروریسم در مرزهای سوریه باقی نخواهد ماند.

اسد در پایان با تقدیر از جانفشانی‌های ارتش، کمیته‌های دفاع مردمی و همه جوانانی که برای دفاع از کرامت و عزت ملتشان سلاح حمل کردند، افزود: هیچ گاه فرزندان مقاومت لبنان را که در راه دفاع از محور مقاومت شهیدانی تقدیم و دوشادوش قهرمانان ارتشمان ایستادگی کردند، فراموش نخواهیم کرد. همچنین از کشورهای ایران، روسیه و چین به این دلیل که به اراده ملت سوریه احترام گذاشتند، تشکر می‌کنیم.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه سیزدهم خرداد ماه گذشته برگزار شد و بشار اسد برای سومین بار برای هفت سال دیگر به عنوان رئیس‌جمهور این کشور معرفی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها