کدبانوگری و ترفندهای نگهداری از مواد غذایی

نگذار آبغوره‌ات کپک بزند

آبلیمو و آبغوره از آن دسته مواد غذایی است که اگر بدرستی نگهداری نشود، خیلی زود کپک می‌زند و غیرقابل استفاده می‌شود. راه جلوگیری از کپک زدن آن را در ادامه بخوانید.
کد خبر: ۶۹۶۵۱۱
نگذار آبغوره‌ات کپک بزند

جام جم سرا: کار‌شناسان مواد آشامیدنی و بهداشتی، می‌گویند پس از اینکه آبلیمو و آبغوره را داخل شیشه ریختید، بهتر است شیشه را داخل آب جوش قرار دهید تا آنزیم و باکتری‌های موجود در آن، از بین برود. با انجام این کار، قارچ‌ها امکان رشد را از دست می‌دهند و در نتیجه احتمال کپک زدن این مواد هم کاهش چشم گیری می‌یابد.

آبلیمو یا آبغوره را باید حتما داخل شیشه تمیز بریزید و تا نزدیکی لبه ظرف پر کنید. بهتر است به مقدار خیلی کم لبه شیشه را خالی بگذارید و سپس درپوشی روی آن قرار دهید تا با ایجاد خلاء، اکسیژن به داخل محصول راه نیابد و جایی برای رشد کپک‌ها وجود نداشته باشد.
در نگهداری آبلیمو و آبغوره این نکته را هم باید گفت که قراردادن این مواد در آفتاب، باعث ایجاد تغییرات شیمیایی در آن‌ها می‌شود. ویتامین c موجود در آبلیمو یا آبغوره، به نور و حرارت حساس است و در برابر نور آفتاب از بین می‌رود؛ بنابراین باید از قراردادن این مواد در مقابل نور آفتاب به طور جدی خودداری شود.

از ظروف پلاستیکی یا بطری‌های آب معدنی برای نگهداری آبلیمو استفاده نکنید؛ زیرا مواد اسیدی موجود در آبلیمو می‌تواند با دیواره ظروف پلاستیکی فعل و انفعالات نامطلوبی ایجاد کند و سمی و سرطان زا شود. برای نگهداری آن‌ها از ظروف شیشه‌ای استفاده کنید و بهتر است این ظروف شیشه‌ای، تیره باشند تا کمتر نور را از خود عبور دهند. (خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
زیبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
۰
۰
بعضی ابلیمو ها در ظروف یكبار مصرف مثل بطری های نوشابه فروخته میشه...ماهم میخریم...یعنی ضرر داره؟؟؟؟؟؟؟؟

نیازمندی ها