متهمان اطلاعات بانکی مشتریان را هنگام استفاده از دستگاه pos سرقت می​کردند

سرقت 570 میلیون تومانی پیتزافروشی از مشتریان

صاحب یک رستوران که از حساب صد‌ها مشتری برداشت غیرقانونی کرده بود، همراه همدستش دستگیر و از متهمان یک دستگاه گنج‌یاب نیز کشف شد.
کد خبر: ۶۹۶۳۸۳

استفاده از دستگاه POS در فروشگاه‌ها و مراکز خرید برای سهولت در زمینه خرید و فروش و پیشگیری از حمل پول اکنون با استقبال مردمی روبه‌رو شده است، اما در این میان ضعف‌های عمده‌ای در ارتباط با استفاده از این دستگاه وجود دارد که نیازمند هوشیاری و اطلاع‌رسانی به مردم است. واردکردن رمز از سوی فروشنده، دور از دسترس بودن این دستگاه‌ها برای خریداران، قطع ارتباط در میانه برداشت پول و... از جمله مشکلات استفاده از این دستگاه است.

به گزارش ایسنا، رئیس پلیس فتای تهران در ارتباط با دستگیری صاحب و حسابدار یک رستوران از حساب بانکی صد‌ها نفر از مشتریان این محل گفت دوازدهم خرداد امسال مردی با حضور در پلس فتا از سرقت پول حساب بانکی‌اش شکایت و عنوان کرد، وقتی برای دریافت پرینت حسابم به بانک رفته بودم متوجه شدم مقداری پول پس از استفاده از دستگاه Pos از حسابم کسر شده است.

سرهنگ محمدمهدی کاکوان افزود: با تشکیل پرونده و دستور قضایی تحقیقات برای کشف این سرقت ادامه داشت تا این که 72 نفر دیگر از شهروندان تهرانی با حضور در پلیس فتا با ارائه شکایت‌هایی عنوان کردند به شیوه‌ای مشابه از حسابشان سرقت شده است. ماموران در بررسی از پرونده‌ها متوجه شدند پول‌های سرقتی به حساب یک رستوران انتقال و سپس برداشت شده است.

رئیس پلیس فتای تهران با بیان این که پرونده در مرحله ابتدایی قرار داشت، در همان روز تعداد دیگری پرونده مشابه در ارتباط با برداشت غیرمجاز توسط دستگاه pos برای رسیدگی به پلیس فتا ارسال شد گفت: با شروع تحقیقات از شاکیان و بررسی حساب بانکی مالباختگان، ماموران موفق به شناسایی یک رستوران در منطقه یوسف‌آباد تهران شدند که با دستگاه POS در این محل از حساب مشتریان برداشت شده بود.

72 مشتری در یک رستوران

وی با بیان این که بررسی‌ پرونده‌های ارجاع داده شده نشان داد، 72 نفر از شاکیان پرونده به فست‌فود کاره در منطقه یوسف‌آباد مراجعه کرده‌اند، گفت: به همین دلیل کارآگاهان پلیس با حضور در محل به تحقیق از کارگران این محل پرداختند و با اظهارات آنها مشخص شد، تعداد دیگری از شکات به این محل آمده و با سر و صدا و درگیری از صاحب رستوران که محمد نام داشت درخواست پولشان را کرده‌اند که این فرد به آنها قول داده بود پول‌ها را به حساب آنها باز می‌گرداند.

آدم‌ربای دزد

کاکوان تصریح کرد: با گزارش موضوع به قاضی پرونده دستور تعطیلی رستوران صادر شد و ادامه تحقیقات معلوم کرد محمد چهل و دو ساله صاحب این رستوران دارای سابقه آدم ربایی و سرقت خودرو است که همراه صندوق دار خود به نام حسین سی و سه ساله، این سرقت‌ها را انجام داده است.

وی با بیان این که بررسی‌های اولیه نشان داد، صندوقدار دستگاه pos را در زیر میز نگهداری و از مردم درخواست می‌کرده است که رمز کارت خود را به او بگویند، خاطرنشان کرد:‌ با اطلاعات به دست آمده معلوم شد متهم اطلاعات 400 کارت عابر بانک مشتریان را سرقت کرده است. رئیس پلیس فتای تهران افزود: با جمع بندی اطلاعات مربوط به متهمان ردپای آنها در شهرهای مختلف شناسایی و در شهرستان تالش دستگیر شدند. در تحقیقات مقدماتی معلوم شد متهمان با پول‌های مسروقه طلا و دلار می‌خریده‌اند.

کشف دستگاه طلایاب از سارقان

کاکوان با بیان این‌که از این افراد یک دستگاه زانتیا،‌ مقدار زیادی پول نقد و یک دستگاه طلایاب کشف شد، گفت: دو فرد شیاد در بازجویی‌ها در خصوص دستگاه طلایاب عنوان کردند، یک قطعه زمین را شناسایی کرده بودند که در آن طلا وجود داشت و آنها قصد داشتند با استفاده از این دستگاه طلا بیابند.

به گفته رئیس پلیس، فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت محمد هیچگونه اطلاعی از سرقت از حساب مردم با دستگاه POS را نداشته، اما متهم ردیف دوم حسین به دلیل آشنایی با مسائل فنی نسبت به طراحی این نقشه اقدام کرده بود.

کاکوان با بیان این که در حال حاضر 73 شاکی در این پرونده شناسایی شده‌اند، ‌گفت: ارزش ریالی این سرقت حدود 570 میلیون تومان است و کسانی که از ابتدای امسال تا سیزدهم خرداد با مراجعه به رستوران کاره از حساب بانکی آنها سرقت شده می‌توانند برای پیگیری موضوع به پلیس فتا مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها