ادامه سفر پوتین در آمریکای لاتین

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که از روز جمعه سفر شش روزه خود به آمریکای لاتین را آغاز کرده است، روزگذشته هاوانا، پایتخت کوبا را به مقصد آرژانتین ترک کرد؛ اما وی پیش از رسیدن به آرژانتین تغییری در برنامه سفرش ایجاد کرد و توقفی کوتاه در ماناگوآ در نیکاراگوئه داشت تا با مقام‌های این کشور دیدار کند.
کد خبر: ۶۹۴۹۷۶

به گزارش ایسنا، پوتین در دیداری با دانیل اورتگا، همتای نیکاراگوئه‌ای خود اظهار کرد: سال 2014 یک سال بسیار خوب برای دو ملت است، زیرا دو کشور از 70 سال پیش روابط خود را از سر گرفتند و این رابطه تاکنون ادامه داشته است.

وی در آغاز این سفر روز جمعه وارد هاوانا، پایتخت کوبا شد و با فیدل و رائول کاسترو دیدار کرد. به گزارش منابع خبری، پوتین در سفر به کوبا توافق‌نامه‌ها و قراردادهای مختلفی را با این کشور بویژه در زمینه‌های انرژی و هوایی امضا کرد. وی همچنین 90 درصد از بدهی‌های کوبا به مسکو را که مربوط به دوره شوروی سابق است لغو کرد که 31 میلیارد و 700 میلیون دلار برآورد می‌شود. 10 درصد باقی‌مانده این بدهی‌ها هم در زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی در داخل کوبا سرمایه‌گذاری خواهد شد. رئیس‌جمهور روسیه خواستار لغو فوری تحریم‌های اقتصادی، مالی و تجاری آمریکا علیه کوبا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها