آیت‌الله مصباح‌ یزدی:

کلاه ‌شرعی گذاشتن به ربا جنگ با خداست

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کلاه‌شرعی درست کردن در جریان ربا به معنی بازی کردن با دین خداست و آمده است که اگر کسی دست از ربا برندارد با خدا اعلام جنگ کرده است.
کد خبر: ۶۹۴۴۵۸
کلاه ‌شرعی گذاشتن به ربا جنگ با خداست


آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی پنج‌شنبه ‌شب در ادامه درس اخلاق خود که در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد اظهار کرد: انسان باید دنیا را به عنوان ابزار بنگرد و دنیا را محلی ببیند که باید برای آخرت توشه جمع کرده تا در آخرت پاداش اعمالی که در این دنیا انجام داده، به دست بیاورد.

وی اضافه کرد: انسان باید از دنیا استفاده کند تا در آخرت پاداش بگیرد و بهشت پاداش اعمالی است که در دنیا انجام‌ شده است. گاهی اوقات انسان به‌ جای اینکه دنیا را ابزار قرار دهد دچار فراموشی شده و هدف را گم می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی وقایع و حوادثی که اکنون در دنیا در حال رخ دادن است گفت: بلاها و مشکلاتی در دنیا و خاورمیانه در حال رخ دادن است که دلیل آن را می‌توان در دل بستن به لذت‌های دنیا جست‌وجو کرد.

وی بیان کرد: یکی از مسئولین چندی پیش عنوان کرد که توسعه فرهنگ نیاز به آزادی دارد و با فیلترینگ نمی‌توان فرهنگ را توسعه داد که در این راستا رهبر معظم انقلاب در نخستین روزهای سال جاری پاسخ دادند و فرمودند به بهانه آزادی نمی‌توان همه‌چیز را باب کرد.

مصباح‌یزدی خاطرنشان کرد: برخی زرق‌ و برق غربی‌ها و پیشرفت‌های مادی را دیدند و گمان می‌کنند پیشرفت همین است و دین برای ایشان به‌ عنوان یک مانع محسوب می‌شود.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها